- Молитва канон казанской божьей матери
- Икона Божией Матери «Казанская»
- Канон Пресвятыя Богородицы в честь иконы Ея «Казанская», глас 4.
- Песнь 1
- Песнь 3
- Песнь 4
- Песнь 5
- Песнь 6
- Кондак, глас 8
- Песнь 7
- Песнь 8
- Песнь 9
- Светилен
- Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Казанская»
- Пе́снь 1.
- Пе́снь 3.
- Седа́лен, гла́с 8.
- Пе́снь 4.
- Пе́снь 5.
- Пе́снь 6.
- Конда́к, гла́с 8.
- И́кос.
- Пе́снь 7.
- Пе́снь 8.
- Пе́снь 9.
- Свети́лен:
- Канон явлению иконы Пресвятыя Богородицы во граде Казани
- Канон, глас 4-й
- Библиотека. Архив «Русской веры»
- Канон Богородице перед иконой Казанская
- Тропарь, глас 4-й
- Канон, глас 4-й
- Песнь 1
- Песнь 3
- Седален, глас 8-й
- Песнь 4
- Песнь 5
- Песнь 6
- Кондак, глас 8-й
- Песнь 7
- Песнь 8
- Песнь 9
- Акафисты / Каноны / Молитвы
- Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Ахтырская»
- Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Боголюбской»
- Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Взыскание погибших»
- Чтение акафистов или канонов дома
- Трисвятое
- Молитва Господня
- Окончание молитв
Молитва канон казанской божьей матери
Икона Божией Матери «Казанская»
Канон Пресвятыя Богородицы в честь иконы Ея «Казанская», глас 4.
Песнь 1
Ирмос: О тверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.
Б лагоговеют Ти, Богородице, Ангелов начальницы, и святых чини честно служат, праведнии красуются, Небесных Ходатаицу блажат Тя, купно же и земля и Небо в веселии светло восхваляют Тя, и мы, грешнии, милости просим: озари наша сердца, Владычице, воспети песнь святыя Твоея иконы явлению.
П риидите, соберитеся, христоименитии людие, умы тайно очистившеся, во святую церковь Матере Христа Бога нашего, источает бо нам неоскудно от святыя иконы источник духовен, целебен душам и телом, песнь вопиющим: благословен из Тебе рождейся Бог наш.
Д ивит, Пренепорочная, и ужасает всяк слух странно чудо Божественнаго Твоего рождества: Херувимскаго Творца зачала еси! Како Огнь нестерпимый во утробе носила еси! Како сущую Жизнь плотию облекла еси и Живот всему миру родила еси, Бога купно и Человека!
П од кров Твой, Дево Госпоже, прибегаем, вси роди человечестии, просвети нас светом Рождества Твоего, грешныя рабы Твоя, молящияся прилежно и кланяющияся пречистей Твоей иконе, просяще от Тебе прияти великия милости.
Песнь 3
Ирмос: Т воя песнословцы, Богородице, Живый и Независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.
К ую Ти достойную похвалу наше принесет конечное неможение, яко явлением пречистыя Твоея Божественныя иконы независтныя источники целебныя источаеши верно прибегающим к Тебе рабом Твоим?
Б ожественныя Твоея иконы святое явление, Богородице Дево, яко светозарное возсия нам солнце, преславных чудес лучи пущающи, тьмы лютых обстояний отгоняющи священными Твоими, Владычице, предстательствы.
И сполнила еси благодати иногда первописанную Твою икону, Госпоже Дево Богородице, и ныне таже благодать истинствует сиянием веры чудес, яко Тоя ради первописанныя, ко спасению верно к Тебе по Бозе прибегающим.
П окланяемся, Богородице, Твоему пречистому образу и пресладкому Твоему Младенцу, превечному и незаходимому Свету Христу, Имже спасла еси от лютых зол и тления смертнаго все человеческое естество.
Песнь 4
Ирмос: С едяй в Славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.
П очтим, людие, чистыя в чистоте икону Девы Богородицы и Тоя Божественнаго Младенца, Христа Бога нашего, и лобызаем, и прославляем со страхом и трепетом: почитаем бо икону благочестно, паче же почитаем Самую Тую сущую Чистую Богоматерь.
Д авид Божественный и чудный пророк, издалеча провидя, глагола: лицу Твоему помолятся богатии людие. Мы же, вернии, покланяемся и лобызаем честную икону, душами купно и телесы освящаемся.
Е вангелия Христова богогласный списатель Лука Божиим мановением всенепорочный Твой написует образ, Богородице, и Младенца Превечнаго на руках Твоих вообразив, к немуже притекающия напастей и бед избавляеши, и вся покрываеши, и спасаеши Твоею милостию.
Т ы еси похвало и венец святым всем, о Царице, Ты упование наше и Помощнице по Бозе, и на Тя надежду спасения нашего возложихом вси. Тебе молимся, яко Божии Матери: одожди грешным рабом Твоим богатыя Твоя душеспасительныя милости.
Песнь 5
Ирмос: У жасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.
В сяко, Пречистая, существо воспети недоумеет Тя: паче бо Горних умов превозвысилася еси, рождши неприступнаго и страшнаго Всецаря и Бога. Но яко милостива и скорая человеком Помощница, вонми молению раб Твоих и даруй Твою помощь.
И деже осенит благодать Твоя, Богородице, страхом исчезают демони и разрушается злокозненное тех мечтание, бегают дуси темнии, радуется же верных все множество, Тебе песнь хвальну от сердца вопиюще; радуйся, Божественный покрове душ наших.
Б езочесным сладкое зрение дается, глухим слышание, немым благоглаголание, хромым хождение, прокаженным очищение, демонствуемым целомудрие и в болезнех сущим различных исцеление, осенением пречистыя Твоея, Богородице, иконы.
Н е умолчим никогдаже, Богородице, псалмы и песньми воспевати величия Твоя, Обрадованная: Бога бо воистину воплотившагося родила еси во спасение наше всемирное и избавление.
Песнь 6
Ирмос: Б ожественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.
Б ожественнаго Твоего Рождества, Дево Госпоже, пребогатая благодать, юже древле изглашением предала еси пречистому Твоему образу, неоскудне действовати великая же и преславная, во спасение на Тя надеющимся.
И деже прославляется святое имя обрадованныя Богородицы, тамо всяческих благих источницы проливаются; приидите в чистоте, человецы, се бо явлением Божественныя Девы иконы сказует Царицы пришествие, во спасение всех верных.
Ц еления болезней, отгнание же страстей и душепитательное спасение, грехов прощение и вечное избавление от пречистыя Твоея иконы, Владычице, верно приходяще, приемлем, Богомати Всенепорочная.
К Тебе, Госпоже, прибегают роди правоверных, просят великия милости и приемлют неоскудно сущии в недузех исцеление, в страстех пременение, в печалех утешение; источи мне, Владычице, каплю душеспасительную, да со всеми и аз пою Твое величие.
Кондак, глас 8
П ритецем, людие, к тихому сему и доброму пристанищу, скорой Помощнице, готовому и теплому спасению, покрову Девы, ускорим на молитву и потщимся на покаяние: источает бо нам неоскудныя милости Пречистая Богородица, предваряет на помощь и избавляет от великих бед и зол благонравныя и богобоящияся рабы Своя.
С мысл очистивше и ум, притецем к Богородице, светло песньми ублажающе Ю, и пречистую икону Ея прославляем и чтим и, припадающе, покланяемся, яко Самой, сущей оной: честь бо иконы на первообразное восходит, и почитаяй и покланяяйся ей почитает самое первообразное, якоже Божественнии отцы рекоша. И аще кто не чтит Пресвятыя Богородицы и не покланяется иконе Ея, анафема да будет: посрамляет бо и погубляет не чтущия Ю, избавляет же от великих бед и зол благонравныя и богобоящияся рабы Своя.
Песнь 7
Ирмос: Н е послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.
П риидите, почерпем отпущение от неистощимаго источника, точащаго святыню, Пречистыя Девы, и Тоя Пречистаго Младенца, Божия Слова, нас ради вочеловечшагося. К Немуже возопиим: Творче, Избавителю препрославленный со Отцем и Духом, Боже, благословен еси.
Н еусыпную, Чистая, и Богоприятную имущи молитву и непреодолеемую державу крепости, врагов наших дерзость, яже на ны, разори, и выя их под нозе верному воинству нашему низложи, да возвеселимся о Тебе, раби, Сыну Твоему вопиюще: отец наших Боже, благословен еси.
Р адуемся и веселимся, вернии людие, чудному явлению иконы Пречистыя Владычицы Богородицы: река бо явися неисчерпаема, целебную воду точащи, слепым бо видети дает, и глухим слышание, хромым хождение и всем, сущим в недузех, безмездно исцеление.
Н еиспытана глубина, недоведомо таинство, непостижим образ, Дево, зачатия Твоего, зачатие без семене, без мужа рождество, Безплотный воплотися, Превечный младенствует, Сын Божий Сын Тебе, Девы, бывает. Емуже вопием: Боже, благословен еси.
Песнь 8
Ирмос: О троки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда, убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.
У м Ангельский и человеческий ужасается, Богородице: како Бога Небеснаго, ложеснами объемши, воплотила еси? Како, Младенца рождши, яко Сына на руку носиши? Егоже ужасается тварь и трепещут горнии престоли, вопиюще непрестанно: Свят, Свят, Свят еси, Боже, препетый и превозносимый во веки.
Р адуйся, сущая радосте всего мира, со Архангелом Гавриилом вопием Ти, Богородице. Радуйся, вместилище Невместимаго. Радуйся, Благодатная, носило Божества всего. Радуйся, Адамово воззвание, с Тобою Господь и Тебе ради с нами, спасая нас. Егоже поем и превозносим во веки.
К орень Иессеев освященный, корень греха нашего исторгнула еси, жезл Ааронов процветший, Жизнодателя цвета израстивши Христа, стамно манноприемная, смерти всю силу сокрушила еси и в породу жизни возвела еси род человеческий, темже Тя поем, добрых виновную.
Т ы похвала христианом еси, Владычице, Ты оружие на враги и стена к Тебе прибегающим. Тя и ныне на помощь призываем, Госпоже: не даждь врагом вознестися на люди Твоя, иже Тебе не хвалят, ни Сына Твоего, Богородице, и Твоей иконе не кланяются, сих победи и души наша спаси.
Песнь 9
Ирмос: В сяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.
Т ебе, твердую Помощницу роду человеческому, Богородице Марие, лик пророческий многообразно провозвести: сень святую, небес пространнейшую, скрижаль Богописанную и купину неопалимую, дверь Богопроходную, гору же и лествицу, и мост, и жезл процветший, мы же воистину Богородицу Тя величаем.
Т айна глубины рождества Твоего ум ангельский ужасает, Дево, и пречистая икона демоны прогонит, и лица нечестивых омрачает, и в студ поревает: не терпят бо взирати на силу ея, бегают же и исчезают. Мы же любезно покланяемся и лобызаем и Тя, Богородицу, величаем.
П редстательница сущи неотступна к Вышнему Царю, яко имущи Матерне дерзновение непостыдно, в мире глубоце православных житие утверди, и отечество наше возвыси, и вся полезная даруй всегда рабом Твоим, да Тя, Богородице, величаем.
О всемилостивая христианом Помощнице! Не может Тя воспети достойно ум человеческий и ангельский, яко всея твари честнейши, Небесных и земных славнейши: всех бо родила еси Творца и Бога. Но, о Владычице, приими милостивно, юже Тебе от сердца возложихом песнь, спасай нас всегда, на Тя бо надеемся.
Светилен
Д а почтится всепетая Мати Божия, Жизнь сущую рождши, Христа Бога нашего, райских дверей отверзение и всего мира очищение, к Животу возведение. Сей есть пророки глаголавый, Тому поклонимся, Богу и Спасу душ наших.
Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Казанская»
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Благогове́ют Ти́, Богоро́дице, а́нгелов нача́льницы, и святы́х чи́ни че́стно слу́жат, пра́веднии красу́ются, небе́сных Хода́таицу блажа́т Тя́. Ку́пно же и земля́ и не́бо в весе́лии све́тло восхваля́ют Тя́, и мы́, гре́шнии, ми́лости про́сим: озари́ на́ша сердца́, Влады́чице, воспе́ти пе́снь святы́я Твоея́ ико́ны явле́нию.
Прииди́те, собери́теся, христоимени́тии лю́дие, умы́ та́йно очи́стившеся, во святу́ю це́рковь Ма́тере Христа́ Бо́га на́шего: источа́ет бо на́м неоску́дно от святы́я ико́ны исто́чник духо́вен, целе́бен душа́м и те́лом, пе́снь вопию́щим: благослове́н из Тебе́ рожде́йся Бо́г на́ш.
Диви́т, Пренепоро́чная, и ужаса́ет вся́к слу́х стра́нно чу́до боже́ственнаго Твоего́ Рождества́: ка́ко херуви́мскаго Творца́ зачала́ еси́? ка́ко О́гнь нестерпи́мый во утро́бе носи́ла еси́? ка́ко су́щую Жи́знь пло́тию облекла́ еси́ и Живо́т всему́ ми́ру родила́ еси́, Бо́га ку́пно и челове́ка?
Под кро́в Тво́й, Де́во Госпоже́, прибега́ем вси́ ро́ди челове́честии: просвети́ ны́ све́том Рождества́ Твоего́, гре́шныя рабы́ Твоя́, моля́щияся приле́жно и кла́няющияся пречи́стей Твое́й ико́не, прося́ще от Тебе́ прия́ти вели́кия ми́лости.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.
Ку́ю Ти́ досто́йную похвалу́ на́ше принесе́т коне́чное неможе́ние? Я́ко явле́нием пречи́стыя Твоея́ боже́ственныя ико́ны незави́стныя исто́чники целе́бныя источа́еши, ве́рно прибега́ющим к Тебе́ рабо́м Твои́м.
Боже́ственныя Твоея́ ико́ны свято́е явле́ние, Богоро́дице Де́во, я́ко светоза́рное возсия́ на́м со́лнце, пресла́вных чуде́с лучи́ пуща́ющи, тьмы́ лю́тых обстоя́ний отгоня́ющи свяще́нными Твои́ми, Влады́чице, предста́тельствы.
Испо́лнила еси́ благода́ти иногда́ первопи́санную Твою́ ико́ну, Госпоже́ Де́во Богоро́дице, и ны́не та́ же благода́ть и́стинствует сия́нием ве́ры чуде́с, я́ко тоя́ ра́ди первопи́санныя, ко спасе́нию ве́рно к Тебе́ по Бо́зе прибега́ющим.
Покланя́емся, Богоро́дице, Твоему́ пречи́стому о́бразу и пресла́дкому Твоему́ Младе́нцу, преве́чному и незаходи́мому Све́ту, Христу́, И́мже спасла́ еси́ от лю́тых зо́л и тле́ния сме́ртнаго все́ челове́ческое естество́.
Седа́лен, гла́с 8.
Боже́ственнии Сло́ва апо́столи, Ева́нгелия Христо́ва велегла́снии вселе́нныя благове́стницы, боже́ственную це́рковь созда́вше в пресвято́е Твое́ и́мя, Богоро́дице, и к Тебе́, Госпоже́, прихо́дят, моля́ще Тя́ приити́ на тоя́ освяще́ние. Ты́ же, о Богома́ти, рекла́ еси́: иди́те с ми́ром и А́з с ва́ми та́мо е́смь. Они́ же, ше́дше, обрета́ют та́мо на стене́ це́ркве Твоего́, Влады́чице, о́браза подо́бие, Боже́ственною пи́сано си́лою шаро́вными подо́бии, и, ви́девше, поклони́шася Ти́ и просла́виша Бо́га. С ни́миже и мы́ боже́ственней Твое́й покланя́емся ико́не, прося́ще от Тебе́ вели́кия ми́лости: да́руй согреше́ний оставле́ние рабо́м Твои́м, еди́на Благослове́нная.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Почти́м, лю́дие, Чи́стыя в чистоте́ ико́ну Де́вы Богоро́дицы и Тоя́ Боже́ственнаго Младе́нца, Христа́ Бо́га на́шего, и лобыза́ем и прославля́ем со стра́хом и тре́петом: почита́ем бо ико́ну благоче́стно, па́че же почита́ем Са́мую Ту́ю су́щую Чи́стую Богома́терь.
Дави́д, боже́ственный и чу́дный проро́к, издале́ча прови́дя, глаго́ла: лицу́ Твоему́ помо́лятся бога́тии лю́дие. Мы́ же, ве́рнии, покланя́емся и лобыза́ем честну́ю ико́ну, душа́ми ку́пно и телесы́ освяща́ющеся.
Ева́нгелия Христо́ва богогла́сный списа́тель Лука́, Бо́жиим манове́нием всенепоро́чный Тво́й напису́ет о́браз, Богоро́дице, и Младе́нца Преве́чнаго на рука́х Твои́х вообрази́в, к нему́же притека́ющия напа́стей и бе́д избавля́еши, и вся́ покрыва́еши, и спаса́еши Твое́ю ми́лостию.
Ты́ еси́ похвало́ и вене́ц святы́м все́м, о Цари́це! Ты́ упова́ние на́ше и Помо́щница по Бо́зе, и на Тя́ наде́жду спасе́ния на́шего возложи́хом вси́. Тебе́ мо́лимся, я́ко Бо́жией Ма́тери: одожди́ гре́шным рабо́м Твои́м бога́тыя Твоя́ душеспаси́тельныя ми́лости.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.
Вся́ко, Пречи́стая, существо́ воспе́ти недоуме́ет Тя́, па́че бо го́рних умо́в превозвы́силася еси́, ро́ждши непристу́пнаго и стра́шнаго Всецаря́ и Бо́га, но, я́ко Ми́лостива и ско́рая челове́ком Помо́щница, вонми́ моле́нию ра́б Твои́х и да́руй Твою́ по́мощь.
Иде́же осени́т благода́ть Твоя́, Богоро́дице, стра́хом исчеза́ют де́мони и разруша́ется злоко́зненное те́х мечта́ние, бе́гают ду́си те́мнии, ра́дуется же ве́рных все́ мно́жество, Тебе́ пе́снь хва́льну от се́рдца вопию́ще: ра́дуйся, боже́ственный Покро́ве ду́ш на́ших.
Безоче́сным сла́дкое зре́ние дае́тся, глухи́м слы́шание, немы́м благоглаго́лание, хромы́м хожде́ние, прокаже́нным очище́ние, де́монствуемым целому́дрие и в боле́знех су́щим разли́чных исцеле́ние, осене́нием Пречи́стыя Твоея́, Богоро́дице, ико́ны.
Не умолчи́м никогда́же, Богоро́дице, псалмы́ и пе́сньми воспева́ти вели́чия Твоя́, Обра́дованная: Бо́га бо вои́стинну воплоти́вшагося родила́ еси́, во спасе́ние на́ше всеми́рное и избавле́ние.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Боже́ственнаго Твоего́ Рождества́, Де́во Госпоже́, пребога́тая благода́ть, ю́же дре́вле изглаше́нием предала́ еси́ пречи́стому Твоему́ о́бразу, неоску́дне де́йствовати вели́кая же и пресла́вная, во спасе́ние на Тя́ наде́ющимся.
Иде́же прославля́ется свято́е и́мя Обра́дованныя Богоро́дицы, та́мо вся́ческих благи́х исто́чницы пролива́ются; прииди́те в чистоте́, челове́цы, се́ бо явле́ние боже́ственныя Де́вы ико́ны сказу́ет Цари́цы прише́ствие, во спасе́ние все́х ве́рных.
Целе́ния боле́зней, отгна́ние же страсте́й и душепита́тельное спасе́ние, грехо́в проще́ние и ве́чное избавле́ние от пречи́стыя Твоея́ ико́ны, Влады́чице, ве́рно приходя́ще, прие́млем, Богома́ти Всенепоро́чная.
К Тебе́, Госпоже́, прибега́ют ро́ди правове́рных, про́сят вели́кия ми́лости и прие́млют неоску́дно су́щии в неду́зех исцеле́ние, в страсте́х премене́ние, в печа́лех утеше́ние. Источи́ и мне́, Влады́чице, ка́плю душеспаси́тельную, да со все́ми и а́з пою́ Твое́ вели́чие.
Конда́к, гла́с 8.
Притеце́м, лю́дие, к ти́хому сему́ и до́брому приста́нищу, ско́рой помо́щнице, гото́вому и те́плому спасе́нию, покро́ву Де́вы, ускори́м на моли́тву и потщи́мся на покая́ние: источа́ет бо на́м неоску́дныя ми́лости Пречи́стая Богоро́дица, предваря́ет на по́мощь и избавля́ет от вели́ких бе́д и зо́л благонра́вныя и богобоя́щияся рабы́ Своя́.
И́кос.
Смы́сл очи́стивше и у́м, притеце́м к Богоро́дице, све́тло пе́сньми ублажа́юще Ю́, и пречи́стую ико́ну Ея́ прославля́ем и чти́м, и, припа́дающе, покланя́емся я́ко Само́й су́щей О́ной: че́сть бо ико́ны на первообра́зное восхо́дит, и почита́яй и покланя́яйся е́й почита́ет са́мое первообра́зное, я́коже боже́ственнии отцы́ реко́ша. И а́ще кто́ не чти́т Пресвяты́я Богоро́дицы и не покланя́ется ико́не Ея́, ана́фема да бу́дет: посрамля́ет бо и погубля́ет не чту́щия ю́, избавля́ет же от вели́ких бе́д и зо́л благонра́вныя и богобоя́щияся рабы́ Своя́.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.
Прииди́те, почерпе́м отпуще́ние от неистощи́маго исто́чника, точа́щаго святы́ню — Пречи́стыя Де́вы, и Тоя́ Пречи́стаго Младе́нца, Бо́жия Сло́ва, на́с ра́ди вочелове́чшагося. К Нему́ же возопии́м: Тво́рче Изба́вителю, препросла́вленный со Отце́м и Ду́хом, Бо́же, благослове́н еси́.
Неусы́пную, Чи́стая, и богоприя́тную иму́щи моли́тву, и непреодоле́емую держа́ву кре́пости, враго́в на́ших де́рзость, я́же на ны́, разори́, и вы́я и́х под но́зе ве́рному Импера́тору на́шему низложи́, да возвесели́мся о Тебе́, раби́, Сы́ну Твоему́ вопию́ще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Ра́дуемся и весели́мся, ве́рнии лю́дие, чу́дному явле́нию ико́ны Пречи́стыя Влады́чицы Богоро́дицы, река́ бо яви́ся неисчерпа́ема, целе́бную во́ду точа́щи: слепы́м бо ви́дети дае́т и глухи́м слы́шание, хромы́м хожде́ние и все́м су́щим в неду́зех безме́здное исцеле́ние.
Неиспы́тана глубина́, недове́домо та́инство, непостижи́м о́браз, Де́во, зача́тия Твоего́: зача́тие без се́мене, без му́жа рождество́, Безпло́тный воплоти́ся, Преве́чный младе́нствует, Сы́н Бо́жий, Сы́н Тебе́, Де́вы, быва́ет. Ему́же вопие́м: Бо́же, благослове́н еси́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
У́м а́нгельский и челове́ческий ужаса́ется, Богоро́дице, ка́ко Бо́га небе́снаго, ложесна́ми объе́мши, воплоти́ла еси́? ка́ко, Младе́нца ро́ждши, я́ко Сы́на на руку́ но́сиши? Его́же ужаса́ется тва́рь и трепе́щут го́рнии престо́ли, вопию́ще непреста́нно: Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́, Бо́же, препе́тый и превозноси́мый во ве́ки.
Ра́дуйся, су́щая ра́досте всего́ ми́ра, со арха́нгелом Гаврии́лом вопие́м Ти́, Богоро́дице: ра́дуйся, вмести́лище Невмести́маго; ра́дуйся, Благода́тная, носи́ло Божества́ всего́; ра́дуйся, Ада́мово воззва́ние, с Тобо́ю Госпо́дь, и Тебе́ ра́ди с на́ми, спаса́я на́с. Его́же пое́м и превозно́сим во ве́ки.
Ко́рень Иессе́ев освяще́нный — ко́рень греха́ на́шего исто́ргнула еси́; же́зл Ааро́нов процве́тший — Жизнода́теля цве́та израсти́вши Христа́; ста́мно манноприе́мная — сме́рти всю́ си́лу сокруши́ла еси́ и в поро́ду жи́зни возвела́ еси́ ро́д челове́ческий. Те́мже Тя́ пое́м, до́брых вино́вную.
Ты́ похвала́ христиа́ном еси́, Влады́чице, Ты́ ору́жие на враги́ и стена́ к Тебе́ прибега́ющим. Тя́ и ны́не на по́мощь призыва́ем, Госпоже́, не да́ждь враго́м вознести́ся на лю́ди Твоя́, и́же Тебе́ не хва́лят, ни Сы́на Твоего́, Богоро́дице, и Твое́й ико́не не кла́няются: си́х победи́ и ду́ши на́ша спаси́.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.
Тебе́, тве́рдую помо́щницу ро́ду челове́ческому, Богоро́дице Мари́е, ли́к проро́ческий многообра́зно провозвести́, се́нь святу́ю, небе́с простра́ннейшую, скрижа́ль богопи́санную и купину́ неопали́мую, две́рь богопрохо́дную, го́ру же и ле́ствицу, и мо́ст, и же́зл процве́тший; мы́ же вои́стину Богоро́дицу Тя́ велича́ем.
Та́йна глубины́ Рождества́ Твоего́ у́м а́нгельский ужаса́ет, Де́во, и пречи́стая ико́на де́моны прого́нит, и ли́ца нечести́вых омрача́ет, и в сту́д порева́ет: не терпя́т бо взира́ти на си́лу ея́, бе́гают же и исчеза́ют. Мы́ же любе́зно покланя́емся и лобыза́ем, и Тя́, Богоро́дицу, велича́ем.
Предста́тельница су́щи неотсту́пна к Вы́шнему Царю́, я́ко иму́щи ма́терне дерзнове́ние непосты́дно, в ми́ре глубо́це правосла́вных житие́ утверди́ и Благове́рнаго Импера́тора на́шего возвы́си, и вся́ поле́зная да́руй всегда́ рабо́м Твои́м, да Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
О, Всеми́лостивая христиа́ном помо́щнице! Не мо́жет Тя́ воспе́ти досто́йно у́м челове́ческий и а́нгельский, я́ко всея́ тва́ри честне́йши, небе́сных и земны́х сла́внейши: все́х бо родила́ еси́ Творца́ и Бо́га. Но, о Влады́чице! приими́ ми́лостивно ю́же Тебе́ от се́рдца возложи́хом пе́снь, спаса́й на́с всегда́, на Тя́ бо наде́емся.
Свети́лен:
Да почти́тся Всепе́тая Ма́ти Бо́жия, жи́знь су́щую ро́ждши — Христа́ Бо́га на́шего, ра́йских двере́й отверзе́ние, и всего́ ми́ра очище́ние, к животу́ возведе́ние. Се́й е́сть проро́ком глаго́лавый, Тому́ поклони́мся, Бо́гу и Спа́су ду́ш на́ших.
Сла́ва, и ны́не: Прииди́те, ве́рнии, с чистото́ю, возвели́чим Пречи́стыя Ма́тере Бо́га на́шего чу́дную ико́ну, и Боже́ственнаго Младе́нца Спа́са Христа́, Его́же, я́ко ро́ждшая, на руку́ носи́вши, и ма́терне дерзнове́ние к Нему́ иму́щи, непреста́нно мо́лит за ны́ и подае́т рабо́м Свои́м бога́тыя ми́лости.
Канон явлению иконы Пресвятыя Богородицы во граде Казани
В церковном календаре много праздников в честь богородичных икон: Казанской, Владимирской, Тихвинской и других. В честь иконы Казанской Божьей Матери установлены два праздника: 21 июля (8 июля по старому стилю) — в честь обретения, и 4 ноября (22 октября по старому стилю) — в честь избавления Москвы от поляков. 4 ноября Церковь и граждане России отмечают осеннюю (зимнюю) Казанскую — праздник в честь Казанской иконы Богородицы «избавления ради царствующаго града Москвы».
Тропарь, глас 4-й
З аступнице усердная, Мати Бога Вышняго, за всех молиши Сына Своего Христа Бога нашего, и всем твориши спастися, в державныи Ти покров прибегающим, всех нас заступи Госпоже Царице, иже в напастех и скорбех, и в болезнех обремененых грехи многими, предстоящыя и молящиятися умиленною душею, и сокрушенным сердцем, пречистому Твоему образу, и чудотворней иконе, со слезами невозвратно надежду имущих на Тя, избавитися от всех зол, всем полезная даруй, и вся спаси Богородице Дево, Ты бо еси божественыи покров рабом Твоим.
Канон, глас 4-й
Песнь 1. Ирмос
О тверзу уста моя и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою радуяся тоя чудеса.
Запев: П ресвятая Госпоже Богородице, услыши молитву раб Своих, молящихся Тебе (поклон) .
Б лагоговеют Ти Богородице Ангелом начальницы, и святых чины честно служат, праведнии красуются, небесных ходатаицу блажат Тя: купно же и земля и небо в веселии светло восхваляют Тя. И мы грешнии милости просим, озари наша сердца Владычице, воспети песнь святыя Ти иконы явлению.
Запев. П риидите соберитеся христоименитии людие, умы тайно очистившеся, во святую церковь Матере Христа Бога нашего: источает бо нам неоскудно, от святыя иконы источник духовен, целебен душам и телом, песнь вопиющим, благословен из Тебе рождеися Бог наш.
Слава. Д ивит Пренепорочная, и ужасает всяк слух, странно чудо божественаго Ти рожества: како херувимскаго Творца зачала еси; како Огнь нестерпимыи во утробе носила еси; како сущую жизнь плотию облекла еси, и Живот всему миру породила еси, Бога купно и человека.
И ныне. П од кров Твой Дево Госпоже прибегаем, вси роди человечестии: просвети нас светом рожества Твоего, грешныя рабы Твоя молящияся прилежно, и кланяющияся (поклон) пречистей Ти иконе, просяще от Тебе прияти великия милости.
Катавасия: С паси от бед рабы Своя, Богородице Дево, яко вси по Бозе к Тебе прибегаем, яко к нерушимей стене и заступлению (поклон) . Г осподи помилуй (3 раза с поклонами) .
Песнь 3. Ирмос
Т воя певцы Богородице, живыи нетления источниче, лик себе совокупльши духовен утверди. И в божественей Ти славе, венцем славы сподоби.
Запев. К ую Ти достойную похвалу наше принесет конечное неможение; яко явлением пречистыя Ти божественыя иконы, независтныя источники целебныя источаеши, верно прибегающим к Тебе рабом Твоим.
Запев. Б ожественыя Ти иконы, святое явление Богородице Дево, яко светозарное возсия нам Солнце, преславных чудес лучи пущающи, тмы лютых обстояния отгоня, священными Твоими Владычице предстательствы.
Слава. И сполнила еси благодати иногда, первописанную Ти икону Госпоже Дево Богородице: и ныне таже благодать истинствует, сиянием веры чудес, яко Тоя ради первописанныя, ко спасению верно к Тебе по Бозе прибегающым.
И ныне. П окланяемся (поклон) Богородице Твоему пречистому образу, и пресладкому Ти Младенцу, превечному и незаходимому Свету Христу, Им же спасла еси от лютых зол, и тления смертнаго, все человеческое естество. Катавасия.
Слава, и ныне. Седален, глас 8-й. Б ожествении слова апостоли, Евангелия Христова велегласнии вселенней благовестницы, божественую церковь создавше, в пресвятое Твое имя Богородице, и к Тебе Госпоже приходят, моляще Тя приити на тоя освящение: Ты же, о, Богомати рекла еси, идите с миром, и Аз тамо с вами есмь. Они же шедше обретают тамо на стене церкви, Твоего Владычице образа подобие, божественою писано силою, шаровными подобии, и видевше поклонишатися, и прославиша Бога. С ними же и мы, божественей Ти покланяемся (поклон) иконе, просяще от Тебе великия милости, даруй согрешением оставление рабом Твоим, Едина Благословенная.
Песнь 4. Ирмос
С едяи во славе на Престоле Божественем, на облаце легце, прииде Исус Пребожественыи от пречистыя Девы, и спасе вопиющыя, слава Христе силе твоей.
Запев. П очтем людие Чистую в чистоте, икону Девыя Богородицы, и Тоя божественаго Младенца Христа Бога нашего, и прикасаемся темены, и лобызаем и прославляем со страхом и трепетом: почитаем бо икону благочестно, почитаем и сообразное Тоя первосущее.
Запев. Д авыд божественыи и чудныи пророк, издалеча провиде глаголя, лицу Твоему помолятся богатии людие: мы же вернии покланяемся (поклон) и лобызаем честную икону, душами купно и телесы освящаемся.
Слава. Е вангелия Христова богогласныи списатель Лука, Божиим мановением, всенепорочныи Твой написует образ Богородице, и Младенец Ти превечныи на руку вообразив. К Нему же притекающия, напастей и бед избавлявши, и вся покрываеши, и спасаеши Твоею милостию.
И ныне. Т ы еси похвало и венец святым всем о, Царице, Ты упование наше и помощнице по Бозе, и на Тя надежду спасения нашего возложихом вси: Тебе молимся яко Божии Матери, одожди грешным рабом Твоим, богатыя си душеспасительныя милости. Катавасия.
Песнь 5. Ирмос
У дивишася всяческая о божественей славе Твоей. Ты бо браконеискусимая Девице, прият во утробе надо всеми сущаго Бога, и родила еси безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающа.
Запев. В сяко Пречистая воспетое Тебе хваление, всегда величеством славы Твоея побеждается, ибо паче горних умов превозвысися, рождьши неприступнаго и страшнаго всех Царя и Бога. Но яко милостива, и скорая человеком помощница, воньми молению раб Своих, и даруй Твоя помощи.
Запев. И деже осенит благодать Твоя Богородице, страхом исчезают демони, и разрушается злокозненное тех мечтание, бегают роди чернии, радуетжеся верных все множество, Тебе песнь хвальну от сердца вопиюще: радуися божественыи покрове душам нашим.
Слава. Б езочивым сладко видети дается, глухим слышание, немым благоглаголание, хромым хождение, прокаженным очищение, беснующимся целомудрие, и иже в болезнех различных исцеление, осенением пречистыя Ти Богородице иконы.
И ныне. Н е умолчим николи же Богородице, псалмы и песньми воспевати величия Ти Обрадованная, Бога бо воистину воплотившагося родила еси, на спасение наше, и всемирное избавление. Катавасия.
Песнь 6. Ирмос
Б ожественое се и всечестное совершающе празднество, богомудрении Божия Матере. Приидите руками восплещем, от Нея Рождьшагося верою славяще.
Запев. Б ожественаго Ти рожества Дево Госпоже, пребогатая благодать, юже древле изглашением предала еси, пречистаго Ти образа иконе, неоскудне действует, великая же и преславная, во спасение иже на Тя надеющимся.
Запев. И деже прославится святое имя обрадованныя Богородицы, ту всяческих благих источницы проливаются: приидите в чистоте человецы, се бо явлением божественыя Девы иконы, сказует Царицыно пришествие, на спасение всем верным.
Слава. Ц еление болезнем, отгнание же страстем, и душепитательное спасение, грехов прощение, и вечное избавление, из пречистыя Ти иконы Владычице, верно приходяще приемлем, Богомати Всенепорочная.
И ныне. К Тебе Госпоже прибегают роди правоверных, просят великия милости, и приемлют неоскудно, иже в недузех исцеление, в страстех пременение, в печалех утешение: источи и мне Владычице каплю душеспасительную, да со всеми и аз пою Твое величие. Катавасия.
Слава, и ныне. Кондак, глас 8-й. П ритецем людие к тихому сему, и доброму пристанищу, скорой помощнице, готовому и теплому спасению, покрову Девыя, ускорим на молитву, и потщимся на покаяние: источает бо нам неоскудныя милости, пречистая Богородица, варяет на помощь, и избавляет от великих бед и зол, благонравныя и богобоящыяся рабы Своя.
Икос. С мысл очистивше и ум, притецем к Богородице, светло песньми ублажающе, пречистаго Ея образа богоносную икону, и прославляем Ту и чтем, и припадающе покланяемся, яко самой сущи оной, а не яко иной. Не бо терпит учужатися иконное имя своего первообразнаго, почитаетбося первообразное иконою, сице благочестно божествении отцы предаша нам и научиша. И аще кто не поклоняется Богородицыне иконе, анафема да будет: посрамляет бо и погубляет нечтущия ю, избавляет же от великих бед и зол, благонравныя и богобоящияся рабы Своя. (Поклон земной).
Песнь 7. Ирмос
Н епослужиша твари, богомудрении паче Зиждителя, но огненое прещение мужески поправше, радовахуся поюще. Препетыи иже отцем Господь и Бог благословен еси.
Запев. П риидите почерпем отпущение, от неистощимаго источника, точащаго святыню, пречистыя иконы Девыя, и Тоя пречистаго Младенца Божия слова, нас ради вочеловечьшагося. К Нему же возопием, Творче Избавителю препрославленыи, со Отцем и Духом Боже благословен еси.
Запев. Н еусыпную Чистая, и богоприятную имущи молитву, и непреодолеемую державу крепости, врагов наших шатание еже на ны разори, и выи их под нозе верным людям нашим низложи, да возвеселимся о Тебе раби Твои, Сыну Твоему вопиюще, отец наших Боже благословен еси.
Слава. Р адуемся и веселимся вернии людие, чудному явлению иконы Пречистыя Владычицы Богородицы: река бо явися неизчерпаема, целебную воду точащи, слепым бо видети дает, и глухим слышание, хромым хождение, и всем иже в недузех безмездно исцеление.
И ныне. Н еиспытанна глубина, недоведомо таинство, непостижим образ Дево зачатия Твоего, зачатие без семене, без мужа рожество, Безплотныи воплотися, Превечныи младенствует, Сын Божии, Сын Тебе Девыя бывает, Ему же вопием, Боже благословен еси. Катавасия.
Песнь 8. Ирмос
О троки благочестивыя в пещи, рожество Богородичо спасло есть. Тогда убо образуемо, ныне же действуемо, вселенную всю воздвиже пети, Господа воспевайте дела и превозносите Его во веки.
Запев. У м Ангельскии и человеческии ужасается Богородице, како Бога Небеснаго ложеснами объемши воплотила еси; како Младенца рождьши, яко Сына на руку носиши; Его же ужасается тварь, и трепещут горнии престоли, вопиюще непрестанно, Свят, Свят, Свят еси Боже, препетыи и превозносимыи во веки.
Запев. Р адуися сущая радосте всего мира, со Архангелом Гавриилом вопием Ти Богородице, радуися вместилище Невместимаго, радуися Благодатная, носило Божества всего. Радуися Адамово возвание, с Тобою Господь, и Тебе ради с нами, спасая нас, Его же поем и превозносим во веки.
Слава. К орень Иессеов освященныи, корень греха нашего исторгнула еси, жезл Ааронов процветшии, Жизнодателя цвета израстивши Христа, ручко манноприемная, смерти всю силу сокрушила еси, и в породу жизни возвела еси род человеческии. Тем же Тя поем, добрых виновную.
И ныне. Т ы похвала Христианом еси Владычице, Ты оружие на враги, и стена к Тебе прибегающим, Тя и ныне на помощь призываем Госпоже: не даждь врагом вознестися на люди Твоя, иже Тебе не хвалят, ни Сына Твоего Богородице, и Твоей иконе не кланяются, сих победи, и душа наша спаси. Катавасия.
Песнь 9. Ирмос
В сяк земен да взыграется, Духом просвещаемь. Да ликовствует же безплотных умов естество. Почитая святое торжество Божия Матере, и да поют, радуися Преблаженная Богородице чистая присно Дево.
Запев с поклоном. Т ебе твердую помощницу роду человеческому Богородице Марие, лик пророческии многообразно провозвести: сень святую небес пространнее, скрижаль богописанную, и купину неопалимую, дверь богопроходную, гору же и лествицу и мост, и жезл процветшии. Мы же воистину Богородицу Тя величаем.
Запев. Т айна глубины рожества Твоего, ум Ангельскии ужасает Дево, и пречистая икона бесы прогонит, и лица нечестивых омрачает, и в студ поревает, не терпят бо взирати на силу ея, бегают же и исчезают. Мы же любезно покланяемся и лобызаем, и Тя Богородице величаем. (Поклон).
Слава. П редстатель сыи не отступим к Вышнему Царю, яко имущи Матерне дерзновение непостыдно, в мире глубоце православных житие утверди, и благоверных людей наших возвыси, и вся полезная даруй всегда рабом Твоим, да Тя Богородице величаем.
И ныне. О , всемилостивая християном помощнице, не может Тя воспети достойно ум человеческии и Ангельскии, яко всея твари честнейши, небесных и земных славнейши, всех бо родила еси Творца и Бога. Но о, Владычице, приими милостивно, яже Тебе от сердца возложихом песнь, спасай нас всегда, на Тя бо надеемся. Катавасия.
Задостойник: В ладычице приими молитву раб Своих, и избави нас от всякия нужды и печали. Ты еси Богородице, оружие наше и стена. Ты еси заступнице, и к Тебе прибегаем, Тя и ныне на молитву призываем, да избавиши ны от враг наших. Возвеличим Тя вси пренепорочную Матерь Христа Бога нашего, Юже осени Дух Пресвятыи.
Отпуст: Г осподи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Ти Матере, честнаго и славнаго явления чудотворныя иконы Ея, во граде Казани, и всех святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. А минь.
Библиотека. Архив «Русской веры»
Библиотека нашего сайта — это уникальная коллекция материалов, жемчужиной которого является «Лицевой летописный свод Ивана Грозного». Кроме того, в библиотеке впервые размещён старообрядческий Архив Канцелярии архиепископа Московского и Всея Руси (РГАДА, фонд 1475).
Канон Богородице перед иконой Казанская
День памяти иконы Божьей Матери Казанская: 22 октября (4 ноября)
Тропарь, глас 4-й
Заступнице Усердная, Мати Господа Вышняго, за всех молиши Сына Твоего Христа Бога нашего и всем твориши спастися, в державный Твой покров прибегающим. Всех нас заступи, о Госпоже Царице и Владычице, иже в напастех и скорбех, и в болезнех, обремененных грехи многими, предстоящих и молящихся Тебе умиленною душею и сокрушенным сердцем, пред пречистым Твоим образом со слезами, и невозвратно надежду имущих на Тя избавления всех зол, всем полезная даруй и вся спаси, Богородице Дево: Ты бо еси Божественный покров рабом Твоим.
Канон, глас 4-й
Песнь 1
Ирмос: Отверзу уста моя и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеси.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Благоговеют Ти, Богородице, Ангелов начальницы, и святых чини честно служат, праведнии красуются, Небесных Ходатаицу блажат Тя. Купно же и земля и Небо в веселии светло восхваляют Тя, и мы, грешнии, милости просим: озари наша сердца, Владычице, воспети песнь святая Твоея иконы явлению.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Приидите, соберитеся, христоименитии людие, умы тайно очистившеся, во Святую Церковь Матере Христа Бога нашего: источает бо нам неоскудно от святыя иконы источник духовен, целебен душам и телом, песнь вопиющим; благословен из Тебе рождейся Бог наш.
Слава: Дивит, Пренепорочная, и ужасает всяк слух странно чудо Божественнаго Твоего Рождества: како Херувимскаго Творца зачала еси; како Огнь нестерпимый во утробе носила еси; како Сущую Жизнь плотию облекла еси и Живот всему миру родила еси, Бога купно и Человека.
И ныне: Под кров Твой, Дево Госпоже прибегаем вси роди человечестии: просвети ны светом Рождества Твоего, грешныя рабы Твоя, молящияся прилежно и кланяющияся пречистей Твоей иконе, просяще от Тебе прияти великия милости.
Песнь 3
Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, Живый и Независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Кую Ти достойную похвалу наше принесет конечное неможение, яко явлением пречистыя Твоея Божественныя иконы независтныя источники целебныя источаеши верно прибегающим к Тебе рабом Твоим.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Божественныя Твоея иконы святое явление, Богородице Дево, яко светозарное возсия нам солнце, преславных чудес лучи пущающи, тьмы лютых обстояний отгоняющи священными Твоими, Владычице, предстательствы.
Слава: Исполнила еси благодати иногда первописанную Твою икону, Госпоже Дево Богородице, и ныне та же благодать истинствует сиянием веры чудес, яко тоя ради первописанныя, ко спасению верно к Тебе по Бозе прибегающим.
И ныне: Покланяемся, Богородице, Твоему пречистому образу и пресладкому Твоему Младенцу, Превечному и Незаходимому Свету, Христу, Имже спасла еси от лютых зол и тления смертнаго все человеческое естество.
Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:
Седален, глас 8-й
Божественнии Слова Апостоли, Евангелия Христова велегласнии вселенныя благовестницы, Божественную Церковь создавше в пресвятое Твое имя, Богородице, и к Тебе, Госпоже, приходят, моляще Тя приити на тоя освящение. Ты же, о Богомати, рекла еси: идите с миром и Аз с вами тамо есмь. Они же, шедше, обретают тамо на стене церкве Твоего, Владычице, образа подобие, Божественною писано силою шаровными подобии, и, видевше, поклонишася Ти и прославиша Бога. С нимиже и мы Божественней Твоей покланяемся иконе, просяще от Тебе великия милости: даруй согрешений оставление рабом Твоим, Едина Благословенная.
Песнь 4
Ирмос: Седяй в Славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Почтим, людие, Чистыя в чистоте икону Девы Богородицы и Тоя Божественнаго Младенца, Христа Бога нашего, и лобызаем и прославляем со страхом и трепетом: почитаем бо икону благочестно, паче же почитаем Самую Тую сущую Чистую Богоматерь.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Давид, Божественный и чудный пророк, издалеча провидя, глагола: лицу Твоему помолятся богатии людие. Мы же, вернии, покланяемся и лобызаем честную икону, душами купно и телесы освящаемы.
Слава:Евангелия Христова Богогласный списатель Лука Божиим мановением всенепорочный Твой написует образ, Богородице, и Младенца Превечнаго на руках Твоих вообразив, к немуже притекающия напастей и бед избавляеши, и вся покрываеши, и спасаеши Твоею Милостию.
И ныне: Ты еси похвала и венец святым всем, о Царице! Ты упование наше и Помощница по Бозе, и на Тя надежду спасения нашего возложихом вси. Тебе молимся, яко Божии Матери: одожди грешным рабом Твоим богатыя Твоя душеспасительныя милости.
Песнь 5
Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Всяко, Пречистая, существо воспети недоумеет Тя, паче бо Горних умов превозвысилася еси, рождши неприступнаго и страшнаго Всецаря и Бога, но, яко Милостива и скорая человеком Помощница, вонми молению раб Твоих и даруй Твою помощь.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Идеже осенит благодать Твоя, Богородице, страхом исчезают демони и разрушается злокозненное тех мечтание, бегают дуси темнии, радуется же верных все множество, Тебе песнь хвальну от сердца вопиюще: радуйся, Божественный покрове душ наших.
Слава: Безочесным сладкое зрение дается, глухим слышание, немым благоглаголание, хромым хождение, прокаженным очищение, демонствуемым целомудрие и в болезнех сущим различных исцеление осенением Пречистыя Твоея, Богородице, иконы.
И ныне: Не умолчим никогдаже, Богородице, псалмы и песньми воспевати величия Твоя, Обрадованная: Бога бо воистинну воплотившагося родила еси, во спасение наше всемирное и избавление.
Песнь 6
Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Божественнаго Твоего Рождества, Дево Госпоже, пребогатая благодать, юже древле изглашением предала еси пречистому Твоему образу, неоскудне действовати великая же и преславная во спасение на Тя надеющимся.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Идеже прославляется святое имя Обрадованныя Богородицы, тамо всяческих благих источницы проливаются; приидите в чистоте, человецы, се бо явление Божественныя Девы иконы сказует Царицы пришествие во спасение всех верных.
Слава: Целения болезней, отгнание же страстей и душепитательное спасение, грехов прощение и вечное избавление от пречистыя Твоея иконы, Владычице, верно приходяще приемлем, Богомати Всенепорочная.
И ныне: К Тебе, Госпоже, прибегают роди правоверных, просят великия милости и приемлют неоскудно сущии в недузех исцеление, в страстех пременение, в печалех утешение. Источи и мне, Владычице, каплю душеспасительную, да со всеми и аз пою Твое величие.
Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:
Кондак, глас 8-й
Притецем, людие, к тихому сему и доброму пристанищу, скорой Помощнице, готовому и теплому спасению, покрову Девы, ускорим на молитву и потщимся на покаяние: источает бо нам неоскудныя милости Пречистая Богородица, предваряет на помощь и избавляет от великих бед и зол благонравныя и Богобоящияся рабы Своя.
Смысл очистивше и ум, притецем к Богородице, светло песньми ублажающе Ю, и пречистую икону Ея прославляем и чтим, и, припадающе, покланяемся яко Самой сущей оной: честь бо иконы на Первообразное восходит, и почитаяй и покланяяйся ей почитает самое Первообразное, якоже Божественнии отцы рекоша. И аще кто не чтит Пресвятыя Богородицы и не покланяется иконе Ея, анафема да будет: посрамляет бо и погубляет не чтущия Ю, избавляет же от великих бед и зол благонравныя и Богобоящияся рабы Своя.
Песнь 7
Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии, паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Приидите, почерпем отпущение от неистощимаго источника, точащаго святыню Пречистыя Девы и Тоя Пречистаго Младенца, Божия Слова, нас ради вочеловечшагося. К Нему возопиим: Творче Избавителю, препрославленный со Отцем и Духом, Боже, благословен еси.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Неусыпную, Чистая, и Богоприятную имущи молитву, и непреодолеемую державу крепости, врагов наших дерзость, яже на ны, разори и выя их под нозе верному народу нашему низложи, да возвеселимся о Тебе, раби, Сыну Твоему вопиюще: отец наших Боже, благословен еси.
Слава: Радуемся и веселимся, вернии людие, чудному явлению иконы Пречистыя Владычицы Богородицы: река бо явися неисчерпаема, целебную воду точащи, слепым бо видети дает и глухим слышание, хромым хождение и всем сущим в недузех безмездное исцеление.
И ныне: Неиспытана глубина, недоведомо таинство, непостижим образ, Дево, зачатия Твоего, зачатия без семене, без мужа рождество. Безплотный воплотися, Превечный младенствует, Сын Божий, Сын Тебе Девы, бывает, Емуже вопием: Боже, благословен еси.
Песнь 8
Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте дела и превозносите Его во вся веки.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Ум Ангельский и человеческий ужасаете Богородице, како Бога Небеснаго, ложеснами объемши, воплотила еси, како, Младенца рождши, яко Сына на руку носиши Егоже ужасается тварь и трепещут Горнии Престоли, вопиюще непрестанно: Свят, Свят, Свят еси, Боже, препетый и превозносимый во веки.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Радуйся, сущая радосте всего мира, со Архангелом Гавриилом вопием Ти, Богородице; радуйся, вместилище Невместимаго; радуйся, Благодатная, носило Божества всего; радуйся, Адамово воззвание, с Тобою Господь, и Тебе ради с нами, спасая нас, Егоже поем и превозносим во веки.
Слава: Корень Иессеев освященный, корень греха нашего исторгнула еси; жезл Ааронов процветший, Жизнодателя цвета израстивши Христа; стамно манноприемная, смерти всю силу сокрушила еси и в породу жизни возвела еси род человеческий: темже Тя поем, добрых виновную.
И ныне: Ты похвала христианом еси, Владычице, Ты оружие на враги и стена к Тебе прибегающим. Тя и ныне на помощь призываем, Госпоже, не даждь врагом вознестися на люди Твоя, иже Тебе не хвалят, ни Сына Твоего, Богородице и Твоей иконе не кланяются: сих победи и души наша спаси.
Песнь 9
Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Тебе, твердую Помощницу роду человеческому, Богородице Марие, лик пророческий многообразно провозвести, Сень Святую Небес Пространнейшую, Скрижаль Богописанную и Купину Неопалимую, Дверь Богопроходную, Гору же и Лествицу, и Мост, и Жезл процветший: мы же воистинну Богородицу Тя величаем.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Тайна глубины Рождества Твоего ум Ангельский ужасает, Дево, и пречистая икона демоны прогонит, и лица нечестивых омрачает, и в студ поревает: не терпят бо взирати на силу ея, бегают же и исчезают. Мы же любезно покланяемся и лобызаем, и Тя Богородицу величаем.
Слава: Предстательница сущи неотступна к Вышнему Царю, яко имущи матерне дерзновение непостыдно, в мире глубоце православных житие утверди, и отечество наше возвыси, и вся полезная даруй всегда рабом Твоим, да Тя, Богородице, величаем.
И ныне: О Всемилостивая христианом Помощнице! Не может Тя воспети достойно ум человеческий и ангельский, яко всея твари честнейши, небесных и земных славнейши. Всех бо родила еси Творца и Бога. Но, о Владычице! Приими милостивно, Юже Тебе от сердца возложихом песнь, спасай нас всегда, на Тя бо надеемся.
Акафисты / Каноны / Молитвы
Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.
На данной странице представлены наиболее часто читаемые Акафисты:
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Ахтырская»
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Боголюбской»
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Взыскание погибших»
Чтение акафистов или канонов дома
При чтении акафиста или канона келейно (дома) используется обычное начало и окончание молитв. Такое же привычное начало и окончание есть в утренних молитвах. Поэтому, если акафист или канон читается в соединении с утренним или вечерним правилом, читать еще и приведенные ниже молитвы не нужно. Акафист или канон читается в таком случае после утренних или вечерних молитв, перед окончанием молитв, т.е. перед молитвой «Достойно есть».
Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Молитва Святому Духу
Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.
От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читаем: «Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в, и су́щим во гробе́х живо́т даровав» (трижды). От Вознесения до Троицы ее не читаем вообще.
Трисвятое
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва Пресвятой Троице
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.
Го́споди, поми́луй. (Трижды). Сла́ва, и ны́не:
Вместо «Слава, и ныне:» читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь». Вместо «Слава:» читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху». Вместо «И ныне:» читается «Ины́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь».
Молитва Господня
О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.
Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему. (Поклон)
Псалом 50
Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя от беззако́ния моего́, и от греха́ моего́ очи́сти мя; я́ко беззако́ние мое́ аз зна́ю, и грех мой предо мно́ю есть вы́ну. Тебе́ Еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х, я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х, и победи́ши внегда́ суди́ти Ти. Се бо, в беззако́ниих зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се бо, и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся; омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху моему́ да́си ра́дость и весе́лие; возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́х и вся беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й. Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Твоего́ и Ду́хом Влады́чним утверди́ мя. Научу́ беззако́ныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния моего́; возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, дал бых у́бо: всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу дух сокруше́н; се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожега́емая; тогда́ возложа́т на oлта́рь Твой тельцы́.
Символ веры
Ве́рую во еди́наго Бо́га Отца́ Вседержи́теля, Творца́ не́бу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. И во еди́наго Го́спода Иису́са Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век. Све́та от Све́та, Бо́га и́стинна от Бо́га и́стинна, рожде́нна, несотворе́нна, единосу́щна Отцу́, И́мже вся бы́ша. Нас ра́ди челове́к и на́шего ра́ди спасе́ния сше́дшаго с небе́с и воплоти́вшагося от Ду́ха Свя́та и Мари́и Де́вы и вочелове́чшася. Распя́таго же за ны при Понти́йстем Пила́те, и страда́вша, и погребе́нна. И воскре́сшаго в тре́тий день по Писа́нием. И возше́дшаго на Небеса́, и седя́ща одесну́ю Отца́. И па́ки гряду́щаго со сла́вою суди́ти живы́м и ме́ртвым, Его́же Ца́рствию не бу́дет конца́. И в Ду́ха Свята́го, Го́спода, Животворя́щаго, И́же от Отца́ исходя́щего, И́же со Отце́м и Сы́ном спокланя́ема и ссла́вима, глаго́лавшаго проро́ки. Во еди́ну Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую Це́рковь. Испове́дую еди́но креще́ние во оставле́ние грехо́в. Ча́ю воскресе́ния ме́ртвых, 12 и жи́зни бу́дущаго ве́ка. Ами́нь.
Здесь читаем акафист или канон
Вместо надписи «Слава:» или «Троичен:», читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху». Вместо надписи «И ныне:» или «Богородичен:» читается «И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь». Вместо «Сла́ва, и ны́не:» читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь».
Замечание по чтению канона
Ирмос на богослужении поется на глас канона. Если нет возможности петь, его можно прочесть. Каждая песнь состоит из тропарей. Перед чтением каждого тропаря добавляется припев. Праздникам: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́. Богородице: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с. Святым: Святи́телю о́тче на́ш Нико́лае, моли́ Бо́га о на́с; Преподо́бне о́тче на́ш Се́ргие, моли́ Бо́га о на́с; Свята́я блаже́нная ма́ти на́ша Ксе́ние, моли́ Бо́га о на́с. Если перед тропарем стоит обозначение «Слава:» или «Троичен:», то тропарь посвящен Господу и вместо припева читается «Слава:» (см. общепринятые сокращения). Если тропарь надписан «И ныне:» или «Богородичен:», то он посвящен Пресвятой Богородице и также читается без припева. Если в песни нет троична, а только богородичен, перед ним читается «Сла́ва, и ны́не:». Если нет и богородична (в канонах Пресвятой Богородице), то «Сла́ва, и ны́не:» читается после всех тропарей. В восьмой песни вместо «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху» читается «Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха Го́спода». После 3-й и 6-й песни (при домашнем чтении) читается трижды «Го́споди, поми́луй».
Представленные на Акафистнике каноны предназначены, в первую очередь, для домашнего чтения и содержат некоторые упрощения (убраны подобны, катавасии, номера гласов, повторения тропарей и т.п.). Тексты для богослужения доступны в «зеленых» и «коричневых» минеях.
Замечание по чтению акафиста
(помещено в каждом акафисте после 13-го кондака). Первые 12 кондаков и икосов прочитываются обычно. Кондак 13-й прочитывается три раза с поклонами. После этого читается 1-й икос, который находится в начале акафиста, сразу за 1-м кондаком. Затем прочитывается и 1-й кондак. После него читаются молитвы, расположенные в конце акафиста.
Соединение двух и более канонов
Соединение канонов производится согласно Типикону или богослужебным указаниям. Если у вас нет под рукой этих книг или вы не знаете, как ими пользоваться, можно действовать по упрощенной схеме. Первыми читаются каноны ко Господу и праздникам. Вторыми — Пресвятой Богородице. Третьими — святителям, преподобным, мученикам, праведникам и другим святым. В начале каждой песни читается ирмос первого канона, потом по очереди все его тропари с припевами, потом тропари очередной песни второго канона и т.д.
Соединение канона с акафистом
(если канон и акафист одному и тому же празднику, или иконе Пресвятой Богородицы, или святому). Акафист читается после 6-й песни канона вместо кондака и икоса, которые приведены в каноне.
Окончание молитв
Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем (поклон).
От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается припев и ирмос 9-й песни Пасхального канона:
А́нгел вопия́ше Благода́тней: Чи́стая Де́во, ра́дуйся! И па́ки реку́: ра́дуйся! Твой Сын воскре́се тридне́вен от гро́ба и ме́ртвыя воздви́гнувый; лю́дие, весели́теся! Свети́ся, свети́ся, но́вый Иерусали́ме, сла́ва бо Госпо́дня на тебе́ возсия́. Лику́й ны́не и весели́ся, Сио́не. Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, о воста́нии Рождества́ Твоего́.
Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй. (Трижды)
Го́споди, Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х поми́луй и спаси́ нас, я́ко Благ и Человеколю́бец. Ами́нь.