Молитва св дионисию - Florischi.ru
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд (пока оценок нет)
Загрузка...

Молитва св дионисию

Молитвы Священномученику Дионисию

ПОСТОЯННОЕ МЕСТО ПУБЛИКАЦИИ:http://proza.ru/2019/10/16/264
СБОРНИК “МНОГО МЫ ВСТРЕЧАЕМ ЧИСТОТЫ!”

МОЛИТВЫ СВЯЩЕННОМУЧЕНИКУ ДИОНИСИЮ.

Апостол от 70-ти Диони;сий Ареопагит, Афинский, епископ
ДНИ ПАМЯТИ
17 января – Собор 70-ти апостолов

ЖИТИЕ
ЖИТИЯ СВЯЩЕННОМУЧЕНИКОВ ДИОНИСИЯ АРЕОПАГИТА, ЕПИСКОПА, РУСТИКА, ПРЕСВИТЕРА, И ЕЛЕВФЕРИЯ, ДИАКОНА
Свя­щен­но­му­че­ни­ки Ди­о­ни­сий Аре­о­па­гит, епи­скоп Афин­ский, пре­сви­тер Ру­стик и диа­кон Елев­фе­рий уби­ты в Гал­лий­ской Лю­те­ции (древ­нее на­зва­ние Па­ри­жа) в 96 го­ду (по дру­гим дан­ным – в 110 го­ду), во вре­мя го­не­ния при им­пе­ра­то­ре До­ми­ци­ане (81–96). Свя­той Ди­о­ни­сий жил в го­ро­де Афи­ны. Там же вос­пи­ты­вал­ся и по­лу­чил клас­си­че­ское эл­лин­ское об­ра­зо­ва­ние. За­тем от­пра­вил­ся в Еги­пет, где в го­ро­де Илио­по­ле изу­чал аст­ро­но­мию. Вме­сте с дру­гом Апол­ло­фо­ном он был сви­де­те­лем сол­неч­но­го за­тме­ния в мо­мент рас­пя­тия на Кре­сте Гос­по­да Иису­са Хри­ста. «Это или Бог, Со­зда­тель все­го ми­ра, страж­дет, или этот мир ви­ди­мый кон­ча­ет­ся», – ска­зал то­гда Ди­о­ни­сий. В Афи­нах, ку­да он воз­вра­тил­ся из Егип­та, его из­бра­ли чле­ном аре­о­па­га (вер­хов­но­го афин­ско­го су­да).

Ко­гда свя­той апо­стол Па­вел про­по­ве­до­вал в афин­ском аре­о­па­ге (Деян.17,16-34), Ди­о­ни­сий при­нял это спа­си­тель­ное бла­го­ве­стие и стал хри­сти­а­ни­ном. В те­че­ние трех лет Ди­о­ни­сий был спо­движ­ни­ком свя­то­го апо­сто­ла Пав­ла в про­по­ве­ди Сло­ва Бо­жия. Впо­след­ствии апо­стол Па­вел по­ста­вил его епи­ско­пом го­ро­да Афин. В 57 го­ду свя­той Ди­о­ни­сий при­сут­ство­вал при по­гре­бе­нии Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы.

Еще при жиз­ни Ма­те­ри Бо­жи­ей Ди­о­ни­сий Аре­о­па­гит, спе­ци­аль­но при­ез­жав­ший в Иеру­са­лим из Афин, чтобы уви­деть Бо­го­ма­терь, пи­сал сво­е­му учи­те­лю апо­сто­лу Пав­лу: «Сви­де­тель­ству­юсь Бо­гом, что, кро­ме Са­мо­го Бо­га, нет ни­че­го во все­лен­ной, в та­кой ме­ре ис­пол­нен­но­го Бо­же­ствен­ной си­лы и бла­го­да­ти. Ни­кто из лю­дей не мо­жет по­стиг­нуть сво­им умом то, что я ви­дел. Ис­по­ве­дую пред Бо­гом: ко­гда я Иоан­ном, си­я­ю­щим сре­ди апо­сто­лов, как солн­це на небе, был при­ве­ден пред ли­цо Пре­свя­той Де­вы, я пе­ре­жил невы­ра­зи­мое чув­ство. Пре­до мною за­бли­ста­ло ка­кое-то Бо­же­ствен­ное си­я­ние. Оно оза­ри­ло мой дух. Я чув­ство­вал бла­го­уха­ние неопи­су­е­мых аро­ма­тов и был по­лон та­ко­го вос­тор­га, что ни те­ло мое немощ­ное, ни дух не мог­ли пе­ре­не­сти этих зна­ме­ний и на­чат­ков веч­но­го бла­жен­ства и Небес­ной сла­вы. От Ее бла­го­да­ти из­не­мог­ло мое серд­це, из­не­мог мой дух. Ес­ли бы у ме­ня не бы­ли в па­мя­ти твои на­став­ле­ния, я бы счел Ее ис­тин­ным Бо­гом. Нель­зя се­бе и пред­ста­вить боль­ше­го бла­жен­ства, чем то, ко­то­рое я то­гда ощу­тил».
По­сле кон­чи­ны апо­сто­ла Пав­ла, же­лая про­дол­жить его де­ло, свя­ти­тель Ди­о­ни­сий от­пра­вил­ся с про­по­ве­дью в за­пад­ные стра­ны, со­про­вож­да­е­мый пре­сви­те­ром Ру­сти­ком и диа­ко­ном Елев­фе­ри­ем. Мно­гих он об­ра­тил ко Хри­сту в Ри­ме, а за­тем в Гер­ма­нии, Ис­па­нии. В Гал­лии, во вре­мя пре­сле­до­ва­ния хри­сти­ан язы­че­ски­ми вла­стя­ми, все три ис­по­вед­ни­ка бы­ли схва­че­ны и вверг­ну­ты в тем­ни­цу. Но­чью свя­той Ди­о­ни­сий со­вер­шил Бо­же­ствен­ную ли­тур­гию в со­слу­же­нии Ан­ге­лов Бо­жи­их. На­ут­ро му­че­ни­ки бы­ли обез­глав­ле­ны. Свя­той Ди­о­ни­сий взял свою гла­ву, про­ше­ство­вал с ней до хра­ма и толь­ко там пал мерт­вый. Бла­го­че­сти­вая жен­щи­на Ка­тул­ла по­греб­ла остан­ки му­че­ни­ка.

Боль­шое зна­че­ние для Пра­во­слав­ной Церк­ви име­ют тво­ре­ния свя­то­го Ди­о­ни­сия Аре­о­па­ги­та. До на­ше­го вре­ме­ни из них со­хра­ни­лись че­ты­ре кни­ги: «О небес­ной иерар­хии», «О цер­ков­ной иерар­хии», «О Име­нах Бо­жи­их», «О ми­сти­че­ском бо­го­сло­вии», а так­же де­сять по­сла­ний к раз­ным ли­цам.

Кни­га «О небес­ной иерар­хии» на­пи­са­на, ве­ро­ят­но, в од­ной из стран За­пад­ной Ев­ро­пы, где про­по­ве­до­вал свя­той Ди­о­ни­сий. В ней из­ла­га­ет­ся хри­сти­ан­ское уче­ние о ми­ре Ан­гель­ском. Ан­гель­ская (или Небес­ная) иерар­хия со­сто­ит из де­вя­ти Ан­гель­ских чи­нов: Се­ра­фи­мы, Хе­ру­ви­мы, Пре­сто­лы, Гос­под­ства, Си­лы, Вла­сти, На­ча­ла, Ар­хан­ге­лы, Ан­ге­лы (Со­бор Небес­ных Сил бес­плот­ных – 8 но­яб­ря.)

Цель Бо­го­учре­жден­ной Ан­гель­ской иерар­хии – вос­хож­де­ние к Бо­го­по­до­бию чрез очи­ще­ние, про­све­ще­ние и со­вер­шен­ство­ва­ние. Выс­шие ли­ки ста­но­вят­ся но­си­те­ля­ми и ис­точ­ни­ка­ми Бо­же­ствен­но­го Све­та и Бо­же­ствен­ной жиз­ни для ли­ков под­чи­нен­ных. Не толь­ко ум­ные, бес­плот­ные си­лы вклю­че­ны в све­то­нос­ные ду­хов­ные иерар­хии, но и род че­ло­ве­че­ский, вос­со­зда­ва­е­мый и освя­ща­е­мый в Церк­ви Хри­сто­вой.

Кни­га свя­ти­те­ля Ди­о­ни­сия «О цер­ков­ной иерар­хии» яв­ля­ет­ся про­дол­же­ни­ем его кни­ги «О Небес­ной иерар­хии». Цер­ковь Хри­сто­ва в ее все­мир­ном слу­же­нии зи­ждет­ся, как и Ан­гель­ские ли­ки, на Бо­го­учре­жден­ном свя­щен­но­на­ча­лии.

В мир зем­ной, к ча­дам цер­ков­ным, Бо­же­ствен­ная бла­го­дать нис­хо­дит при­кро­вен­но – в свя­тых цер­ков­ных Та­ин­ствах, ду­хов­ных по су­ще­ству, но чув­ствен­ных по об­ра­зу. Лишь немно­гие свя­тые по­движ­ни­ки про­зре­ва­ли зем­ны­ми оча­ми ог­не­об­раз­ную при­ро­ду Свя­тых Тайн Бо­жи­их. Но вне цер­ков­ных Та­инств, вне Кре­ще­ния и Ев­ха­ри­стии, нет для че­ло­ве­ка све­то­нос­ной спа­са­ю­щей бла­го­да­ти Бо­жи­ей, нет Бо­го­по­зна­ния, нет обо­же­ния.

Кни­га «О име­нах Бо­жи­их» из­ла­га­ет пу­ти Бо­го­по­зна­ния чрез Ле­стви­цу Бо­же­ствен­ных имен.

Кни­га свя­ти­те­ля Ди­о­ни­сия «О ми­сти­че­ском бо­го­сло­вии» так­же из­ла­га­ет уче­ние о Бо­го­по­зна­нии. Бо­го­сло­вие Пра­во­слав­ной Церк­ви все ос­но­ва­но на опыт­ном Бо­го­по­зна­нии. Чтобы по­знать Бо­га – нуж­но к Нему при­бли­зить­ся, до­стичь со­сто­я­ния Бо­го­об­ще­ния и обо­же­ния. Это бо­лее все­го до­сти­га­ет­ся мо­лит­вой. Не по­то­му, что мо­лит­вой мы при­бли­жа­ем к се­бе Непо­сти­жи­мо­го Бо­га, но по­то­му, что чи­стая сер­деч­ная мо­лит­ва нас при­бли­жа­ет к Бо­гу.

Тво­ре­ния свя­то­го Ди­о­ни­сия Аре­о­па­ги­та (их на­зы­ва­ют «Аре­о­паги­ти­ки») име­ют ис­клю­чи­тель­ное зна­че­ние в Бо­го­сло­вии Пра­во­слав­ной Церк­ви. На про­тя­же­нии по­чти че­ты­рех ве­ков, до на­ча­ла VI сто­ле­тия, тво­ре­ния свя­то­го от­ца со­хра­ня­лись лишь в тай­ном пре­да­нии, пре­иму­ще­ствен­но бо­го­сло­ва­ми Алек­сан­дрий­ской Церк­ви. Они бы­ли из­вест­ны Кли­мен­ту Алек­сан­дрий­ско­му, Ори­ге­ну, Ди­о­ни­сию Ве­ли­ко­му, пре­ем­ствен­но воз­глав­ляв­шим огла­си­тель­ное учи­ли­ще в Алек­сан­дрии, и свя­то­му Гри­го­рию Бо­го­сло­ву. Свя­той Ди­о­ни­сий Алек­сан­дрий­ский пи­сал свя­ти­те­лю Гри­го­рию Бо­го­сло­ву тол­ко­ва­ния на «Аре­о­паги­ти­ки». Об­ще­цер­ков­ное при­зна­ние тво­ре­ния свя­то­го Ди­о­ни­сия Аре­о­па­ги­та по­лу­чи­ли в VI–VII вв. Осо­бую из­вест­ность име­ют ком­мен­та­рии к ним, на­пи­сан­ные пре­по­доб­ным Мак­си­мом Ис­по­вед­ни­ком († 662).

В Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви уче­ние свя­то­го Ди­о­ни­сия о ду­хов­ных свя­щен­но­на­ча­ли­ях и обо­же­нии че­ло­ве­че­ской при­ро­ды бы­ло из­вест­но сна­ча­ла по «Бо­го­сло­вию» пре­по­доб­но­го Иоан­на Да­мас­ки­на. Пер­вый сла­вян­ский пе­ре­вод са­мих «Аре­о­паги­тик» был сде­лан на Афоне ок. 1371 го­да мо­на­хом Ис­а­и­ей. Спис­ки его бы­ли ши­ро­ко рас­про­стра­не­ны в Рос­сии. Мно­гие из них до­ныне сбе­ре­га­ют­ся в оте­че­ствен­ных кни­го­хра­ни­ли­щах – в том чис­ле пер­га­мент­ная ру­ко­пись «Тво­ре­ния свя­то­го Ди­о­ни­сия Аре­о­па­ги­та», при­над­ле­жав­шая свя­ти­те­лю Ки­при­а­ну, мит­ро­по­ли­ту Ки­ев­ско­му и всея Ру­си († 1406) и пи­сан­ная его ру­кой.

См. так­же: «Жи­тие и стра­да­ние свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Ди­о­ни­сия Аре­о­па­ги­та» в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

ТВОРЕНИЯ В БИБЛИОТЕКЕ
О небесной иерархии
О Божественных именах
О Таинственном Богословии
О церковной иерархии
Письма к разным лицам
Смотреть все труды в библиотеке ;

ТРУДЫ О СВЯТОМ В БИБЛИОТЕКЕ
Denys the Areopagite (Дионисий Ареопагит) (Andrew Louth )
Антропология Дионисия Ареопагита (епископ Василий (Осборн))
Апофатическое богословие в учении святого Дионисия Ареопагита (профессор Владимир Николаевич Лосский)
Богословие «Ареопагитик» (иером. Дионисий (Шлёнов))
Византийские Отцы V-VIII веков. Corpus Аreораgiticum (прот. Георгий Флоровский)
БОГОСЛУЖЕНИЯ
Минея. 3-е октября. Святаго священномученика Дионисия Ареопагита
МОЛИТВЫ
Тропарь священномученику Дионисию Ареопагиту, епископу Афинскому, глас 4
Бла;гости научи;вся, и трезвя;ся во всех,/ благо;ю со;вестию священноле;пно обо;лкся,/ поче;рпл еси; от сосу;да избра;ннаго неизрече;нная,/ и ве;ру соблю;д, ра;вное тече;ние соверши;л еси;,/ священному;чениче Диони;сие,// моли; Христа; Бо;га, спасти;ся душа;м на;шим.

Перевод: Добродетели обученный и умеренный во всем, доброй совестью достойно священства облеченный, ты от Павла почерпнул – сосуда избранного – неизреченное и, веру сохранив, окончил равный с ним путь, священномученик Дионисий, ходатайствуй пред Христом Богом о спасении душ наших.

Кондак священномученику Дионисию Ареопагиту, епископу Афинскому, глас 8
Небе;сная врата; проше;д ду;хом, я;ко учени;к/ до тре;тияго небесе; дости;гшаго апо;стола, Диони;сие,/ неизрече;нных обогати;лся еси; вся;ким ра;зумом,/ и озари;л еси; во тьме; неве;дения седя;щия./ Те;мже зове;м:// ра;дуйся, о;тче всеми;рный.

Перевод: Небесные врата пройдя духовно, как ученик на третье Небо поднятого апостола (2Кор.12:2), Дионисий, неизреченно обогатился всяким знанием и озарил во тьме неведения пребывающих. Потому взываем: «Радуйся, отче всемирный».

Помощь небесных покровителей. Полный сборник молитв на каждый день года (лето)

Издатель

Молитвы преподобному Дионисию Глушицкому

Молитва первая
из акафиста

О священная главо, предивный подвижниче, преславный чудотворче, преподобне и богоносне отче Дионисие! К тебе прибегаем с верою и молимся с любовию от души: помолися за ны грешныя ко Господу Богу, Создателю и Промыслителю нашему, и испроси нам от Него великия и богатыя милости: здравие, благоденствие, земли плодоносие, воздуха благорастворение, мирное и безмятежное во благочестии житие, веры Православныя умножение, царствию Российскому утверждение, обители твоей святей благоустроение, и всем подвизающимся в ней и на поклонение приходящим милость Божию и спасение. И паки припадающе к тебе, яко чада твоя, отца нам суща, просим: святыми молитвами твоими приведи нас в тихое пристанище жизни вечныя, и сподоби нас житие сие временное благочестно и богоугодно скончати, мирную христианскую кончину получити и унаследовати Царствие Небесное, человеколюбием, благостию и милостию Отца и Сына и Святаго Духа, в Троице славимаго Бога, и твоим святым заступлением, во веки веков. Аминь.

Молитва вторая
из акафиста

О великий Христов угодниче, святый и многомощный наш предстателю и всея северныя Вологодския страны небесный покровителю, преподобне и преблаженне отче Дионисие! Ты на небеси престолу Пресвятыя Троицы со Ангелы предстоиши, зде же на земли, во всечестнем сем храме, святыми мощами твоими почиваеши, а данною ти свыше благодатию многоразличная совершаеши чудеса, недужным исцеления подавая: ты святыя и преподобныя ученики стяжал еси на месте сем, Амфилохия, Макария, Тарасия и Феодосия, с нимиже ныне радости нетленныя во обителех небесных наслаждаешися и на многомощныя молитвы за нас грешных сия вкупе с тобою подвизаеши. Призри убо милостивно на предстоящия честней раце твоей люди, умиленно молящиеся и просящие от тебе помощи и заступления. Простри молитвенно ко Господу Богу преподобнии твои руце, и яко имеяй велие к Нему дерзновение, испроси нам от Него оставление согрешений наших вольных и невольных. В болезнех страждущим даруй исцеление, скорбящим утешение низпосли, бедствующим скорую помощь твою подаждь, всем же чтущим тя помилование и спасение и во всем благое поспешение исходатайствуй; да твоим святым предстательством получивше благодать и милость от Господа, Царствие Небесное унаследуем, и вкупе с тобою и со ученики твоими прославим великое человеколюбие Триединаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

Молитва третья
из акафиста

О добрый наш пастырю и наставниче, святыя обители сея приснопоминаемый первоначальниче и основателю, преподобне отче Дионисие! Памятующе любовь твою ко учеником твоим и твое попечение о их душевнем спасении, припадаем ти и молимся: помози и нам грешным, святыми молитвами твоими, покаянием очиститися от грехов наших и достойным явитися помилования и прощения от Господа и Создателя нашего. Соблюди предстательством твоим святую обитель твою и всю страну православнороссийскую невредимы от всякаго зла, и вся люди, жительствующия во обители твоей и на поклонение к тебе приходящия во оную, осени небесным твоим благословением, и в скорбех, бедах и болезнех утешение, избавление и исцеление молитвенно им подаждь: да благодарно славим, хвалим и величаем Господа, дивнаго во святых Своих, чрез тебе нам благодетельствующаго и дивно в тебе прославльшагося, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

Читайте также:  Молитва очищение жилища

Тропарь преподобному Дионисию, игумену Глушицкому, глас 1

Божественною любовию от юности распаляемь, Дионисие преподобне, вся яже в мире красная возненавидев, Христа единаго возлюбил еси, и сего ради во внутреннюю пустыню вселился еси, со зверьми живый, весь Христови. Отонудуже и Всевидящее Око, твоя труды видев, даром чудес и по преставлении обогатил тя есть. Темже вопием ти: моли непрестанно о всех нас, честную память твою присно в песнех почитающих.

Кондак, глас 8

Все твое умное желание к Богу вперив, Тому невозвратно от души последовал еси, в пустыню вселився, и тамо ангельски пожив, многим путь был еси ко спасению, сего ради и Христос тебе прослави и даром чудес обогати. Темже вси вопием ти: радуйся, Дионисие преподобне, пустынный жителю.

Величание

Ублажаем тя, преподобне отче Дионисие, и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче Ангелов.

Молитвы преподобному Агапиту Печерскому

Молитва первая
из акафиста

Преподобне отче Агапите! Воззри на нас милостивно и к земли приверженных возведи к высоте небесней. Ты горе на небеси, мы на земли низу, удалены от тебе, не толико местом, елико грехми своими и беззаконии, но к тебе прибегаем и взываем: настави нас ходити путем твоим, вразуми и руководствуй. Вся твоя святая жизнь бысть зерцалом всякия добродетели. Не престани, угодниче Божий, о нас вопия ко Господу. Испроси предстательством своим у Всемилостиваго Бога нашего мир Церкви Его, под знамением Креста воинствующей, согласие в вере и единомудрие, суемудрия же и расколов истребление, утверждение во благих делех, больным исцеление, печальным утешение, обиженным заступление, бедствующим помощь. Не посрами нас, к тебе с верою притекающих. Вси православнии христиане, твоими чудесы исполненныя и милостями облагодетельствованныя, исповедуют тя быти своего покровителя и заступника. Яви древния милости твоя, и ихже отцем всепомоществовал еси, не отрини и нас, чад их, стопами их к тебе шествующих. Предстояще всечестней иконе твоей, яко тебе живу сущу, припадаем и молимся: приими моления наша и вознеси их на жертвенник благоутробия Божия, да приимем тобою благодать и благовременную в нуждех наших помощь. Укрепи наше малодушие и утверди нас в вере, да несомненно уповаем получити вся благая от благосердия Владыки молитвами твоими. О превеликий угодниче Божий! Всем нам, с верою притекающим к тебе, помози предстательством твоим ко Господу, и всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш и преселитися со упованием в блаженныя недра Авраамова, идеже ты радостно во трудех и подвизех ныне почиваеши, прославляя со всеми святыми Бога, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва святителю Дионисию, архиепископу Суздальскому

(26 июня/9 июля)

О святИтелю Отче ДионИсие, ты вЕси нЕмощь естествА нАшего и скорбь времЕн настоЯщих, пролЕй о нас твоЯ тЕплыя молИтвы и умолИ ЧеловеколЮбца ГОспода, да не погубИт нас со беззакОниями нАшими, но обратИт к покаЯнию и исправлЕнию, да прОчее врЕмя житиЯ нАшего земнАго не в рабОте грехУ и страстЕм, но в дЕлании зАповедей ЕгО святЫх и во благочЕстии провождАем. Не прЕзри и не посрамИ уповАния нАшего, но бУди о нас предстАтель немОлчный к БОгу, да сохранИт нас от мирскИх искушЕний, от диАвольских сетЕй и от плотскИх пОхотей, да дАрует нам во бранЕх терпЕние неослАбное. В час же смЕртный явИся нам, Отче, застУпник необорИмый, ускорИ тогдА на молИтву о нас безпомОщных, и помозИ нам мИрную и благУю кончИну улучИти, грОзная мытАрства воздУшная без препЯтия минУти и в НебЕсный ГОрний ИерусалИм внИти. О всеблажЕнне Отче наш ДионИсие, сподОби ны послЕдовати, по сИле нАшей, святОму твоемУ житиЮ! Яко да всемИлостивым предстАтельством ПреблагословЕнныя ВладЫчицы нАшея БогорОдицы и ПриснодЕвы МарИи и твоИми святЫми молИтвами сподОбит нас ПреблагИй ХристОс Бог наш наслЕдники бЫти ЦАрствия СвоегО НебЕснаго, слАвящих и величАющих ЕгО кУпно со БезначАльным ЕгО ОтцЕм, и ПресвятЫм и БлагИм и ЖивотворЯщим ЕгО ДУхом, нЫне и прИсно, и во вЕки векОв. АмИнь.

Молитва Всем святым, в земле Российской просиявшим

(в Неделю вторую по Пятидесятнице)

О всеблажЕннии и богомУдрии угОдницы БОжии, пОдвиги своИми зЕмлю РУсскую освятИвшии и телесА своЯ, Яко сЕмя вЕры, в ней остАвльшии, душАми же своИми ПрестОлу БОжию предстоЯщии и непрестАнно о ней молЯщиися! Се нЫне в день Общаго вАшего торжествА мы, грЕшнии, мЕньшии брАтия вАши, дерзАем приносИти вам сиЕ хвалЕбное пЕние. ВеличАем вАша велИкия пОдвиги, духОвнии вОины ХристОви, терпЕнием и мУжеством до концА врагА низложИвшии и нас от прЕлести и кОзней егО избавлЯющии. УблажАем вАше святОе житиЕ, светИльницы БожЕственнии, свЕтом вЕры и добродЕтелей светЯщиися и нАши умЫ и сердцА богомУдренно озарЯющии. ПрославлЯем вАша велИкая чудесА, цвЕти рАйстии, в странЕ нАшей сЕверней прекрАсне процвЕтшии и аромАты даровАний и чудЕс повсЮду благоухАющии. ВосхвалЯем вАшу богоподражАтельную любОвь, предстАтелие нАши и покровИтелие, и уповАюще на пОмощь вАшу, припАдаем к вам и вопиЕм: вси святИи срОдницы нАши, от лет дрЕвних просиЯвшии и в послЕдния дни подвизАвшиися, явлЕннии и неявлЕннии, вЕдомии и невЕдомии! ПомянИте нАшу нЕмощь и уничижЕние и молИтвами вАшими испросИте у ХристА БОга нАшего, да и мы, безбЕдно преплЫвше житЕйскую пучИну и невредИмо соблЮдше сокрОвище вЕры, в пристАнище вЕчнаго спасЕния достИгнем и в блажЕнных обИтелех ГОрняго ОтЕчества вкУпе с вАми и со всЕми угодИвшими ЕмУ от вЕка святЫми водворИмся, благодАтию и человеколЮбием СпасИтеля нАшего ГОспода ИисУса ХристА, ЕмУже со ПревЕчным ОтцЕм и со ПресвятЫм ДУхом подобАет непрестАнное славослОвие и поклонЕние от всех твАрей во вЕки векОв. АмИнь.

Молитва славным и всехвальным первоверховным апостолам Петру и Павлу

(29 июня/12 июля)

О преслАвнии апОстоли ПЕтре и ПАвле, дУши за ХристА предАвшии и крОвию вАшею пАжить ЕгО удобрИвшии! УслЫшите чад вАших молИтвы и воздыхАния, сЕрдцем сокрушЕнным нЫне приносИмыя. Се бо беззакОньми омрачИхомся, и тогО рАди бедАми Якоже тУчами обложИхомся, елЕа же дОбраго житиЯ обнищАхом зелО, и не возмОжем протИвитися волкОм хИщным, Иже расхищАти наслЕдие БОжие дЕрзостно тщАтся. О сИльнии! ПонесИте нЕмощи нАша, не отлучАйтеся дУхом от нас, да не разлучИмся в конЕц от любвЕ БОжия, но крЕпким заступлЕнием вАшим нас защитИте, да помИлует ГоспОдь всех нас молИтв вАших рАди, да истребИт же рукописАние безмЕрных грехОв нАших и да сподОбит со всЕми святЫми блажЕннаго ЦАрствия и брАка Агнца СвоегО, ЕмУже честь, и слАва, и благодарЕние, и поклонЕние, во вЕки векОв. АмИнь.

Молитва преподобномученицам великой княгине Елисавете и инокине Варваре

(5/18 июля и в воскресенье после 25 января/7 февраля)

О святЫя новомУченицы РоссИйския, велИкая княгИне ЕлисавЕто и сестрА твоЯ крестОвая, пречестнАя Инокине ВарвАро, кУпно путь свой во мнОзех мУках скончАвшия, евАнгельския зАповеди дЕлом во обИтели милосЕрдия совершИвшия, вЕры рАди правослАвныя подвизАющися до смЕрти в послЕдняя временА сиЯ, и дОбрый плод в терпЕнии страстЕй ХристУ принЕсшия! МолИтеся ЕмУ, Яко ПобедИтелю смЕрти, да утвердИт ЦЕрковь РУсскую ПравослАвную и отЕчество нАше, крОвию и страдАньми новомУчеников искуплЕнныя, и не даст в расхищЕние врагОм РоссИи достоЯния нАшего. Се бо лукАвый враг вооружИся на ны, хотЯ нас погубИти в междоусОбных бранЕх, скОрбех, нестерпИмых печАлех, болЕзнех, нУждах и бедАх лЮтых. УмолИте ГОспода низложИти вся немощнЫя дЕрзости их; вЕру в сердцАх людЕй россИйских укрепИте, да егдА нАйдет на ны испытАния час, мУжества дар восприИмем вАшими молИтвами, отвЕргшеся себЕ и взЕмше крест свой, послЕдуем ХристУ, распинАюще плоть своЮ со страстьмИ и похотьмИ. СохранИте нас от всЯкаго зла, освятИте путИ жИзни нАшея, дАруйте покаЯние нелицемЕрное, тишинУ и мир душАм нАшим, испросИте у ГОспода всем нам мытАрств гОрьких и вЕчныя мУки избАвитися и НебЕсному ЦАрствию наслЕдники бЫти со всЕми святЫми, от вЕка угодИвшими БОгу, да рАдующеся воздадИм хвалУ, честь и поклонЕние ОтцУ, и СЫну, и СвятОму ДУху во вЕки векОв. АмИнь.

Дата добавления: 2018-10-26 ; просмотров: 117 ; ЗАКАЗАТЬ РАБОТУ

О чем молитва святому дионисию

Икона Святой Дионисий (Денис) Александрийский написанная на заказ — это авторская рукописная работа, выполненная с учётом всех ваших пожеланий. Мы учтём любые ваши идеи и уточнения к образу, не противоречащие православному канону. Первым делом, нужно выбрать образ по фотографии, который для вас является наиболее духовно близким. Посмотрите наши образцы или приложите любую фотографию из интернета. Далее, вид исполнения, только золотой нимб, золотой фон поля и нимб или техника двойного золочения с ювелирной гравировкой орнамента. Выбираем размер и отправляем заказ. Почти сразу вам позвонит наш Архитектор икон и обсудит с вами композицию образа.

Наша мастерская была основана при Храме. Иконы пишут по Благословению воцерковлённые иконописцы, строго соблюдая православные традиций и канон. Срок исполнения в среднем от 14 дней до 3 месяцев, в зависимости от сложности исполнения. Но бывает быстрее или дольше. Заказать икону Святого Дионисия (Дениса) Александрийского вы можете нажав кнопку Заказать, а если вам лень, напишите нам на почту info@ikonu.ru или смело звоните по телефону +7(903)743-32-48. WhatsApp тоже работает круглосуточно.

Для домашнего хранения и долговечности иконы, мы очень рекомендуем приобрести киот. Киот из натурального дерева защищает образ от сезонных перепадов температуры, влажности, пыли. Подробнее

Великий священномученик Дионисий (Денис) Александрийский – епископ и богослов, живший во 2-3-ем веке в Александрии (современный Египет). Дионисий, уже будучи в зрелом возрасте и трудясь на поприще науки, принял христианство под влиянием проповедей знаменитого богослова Оригена. За свою жизнь Дионисий проделал огромную работу по избавлению христианской веры от ереси и распространению ее среди языческих общин.

Многим позднее, будучи в сане епископа, он был подвергнут гонениям со стороны императора Эмилиана и сослан в ссылку. В ней он прожил 12 лет почти до самой смерти, претерпев тяжелые испытания и лишения. Умер он в 265 году.

В православии также почитаются ученики Дионисия – Фавст, Херимон, Петр, Гаий, Евсевий и Павел. Все они также, как их учитель, приняли мученическую смерть за христианскую веру.

Празднование в честь Дионисия Александрийского в различных христианских календарях совершается в разные дни. В православной традиции его память чтится 18 октября (5 октября по старому стилю). В греческой церкви Великий Дионисий и его ученики почитаются 3 октября, а в эфиопском синаксаре и коптской церкви, где этот святой является одним из самых значимых, празднование в честь него установлено 14 сентября.

Читайте также:  Молитва о возвращении своей души

Некоторые церкви также чтят память Дениса Александрийского 9 марта. Эта дата приурочена к дню смерти святого.

Иконы святого Дионисия Александрийского является большой редкостью. Одно из старинных изображений этого святого, дошедшее до наших дней находится в Риме в Ватиканской библиотеке. Эта миниатюра из Минологии Василия Второго, которая была написана в Константинополе в 985 году.

В России икону Великого Дионисия можно найти в Троице-Сергиевой лавре в Сергиевом Посаде. Она была написана и подарена сюда в 2004 году выпускницей иконописной школы Еленой Байковой.

Святому Дионисию Великому молятся о помощи в любых науках, особенно гуманитарных, разрешении спорных вопросов или сомнений относительно толкования христианского учения, а также укреплении христианской веры.

Он считается покровителям всех христиан, чья деятельность связана со словом – журналисты, ораторы, писатели, комментаторы, лекторы и т.д.

Святой Дионисий (Денис) также является небесным покровителем и заступником всех мужчин, носящих его имя.

Моли Бога о мне, святый угодниче Божий Дионисий, яко аз усердно к тебе прибегаю, скорому помощнику и молитвеннику о душе моей.

О житии Дионисия Александрийского нам известно из древних синаксарей коптской церкви. В них говорится о том, что Дионисий родился примерно в 160 году в древней Александрии (территория нынешнего Египта). Его родители были знатными и богатыми людьми, исповедовавшими язычество и привившие его своему сыну. Они также дали Дионисию прекрасное образование, которое позволило ему не только работать ритором, обучая людей науке красноречия, но и вести глубокие философские исследования различных религиозных течений. Целью Дионисия при этом был поиск истиной веры, которую он в итоге нашел, приняв христианство.

В те времена в Александрии христианскую веру начали исповедовать множество ученых умов. Одними из самых известных ученых-язычников, принявших христианство, были Иеракл и Ориген. Последний как раз и стал главным наставником Дионисия в поисках религиозных истин. Ориген преподавал математику и философию и пользовался на этом поприще огромным успехом и уважением в научном мире. Поэтому под воздействием авторитета Оригена многие его слушатели, в том числе и Дионисий, приняли христианскую веру и стали ее глубокими приверженцами.

Вскоре после своего обращения Дионисий вступил на Александрийскую кафедру в огласительном училище, а многим позднее был посвящен в сан епископа Александрийского. За время своего служения ему удалось многое сделать для усовершенствования христианского богословия и избавления его от различных ересей.

Одновременно с этим, Римской империей правили жестокие императоры Декий и Валериан, которые были ярыми гонителями христиан и это не могло сказаться на порядках в Александрии. Ставленый Декием местный правитель Эмилиан также начал учинять христианские гонения в Александрии. Однажды ему донесли о христианских проповедях Дионисия и правитель-язычник тотчас приказал схватить и привести Дионисия к нему на допрос. За отказ отречься от Христа Эмилиан приказал отправить Дионисия вместе с его близкими учениками в далекую ссылку в Ливийскую пустыню. В ней он прожил в тяжелых лишениях и унижениях со стороны обитающих в пустыне язычников почти 12 лет.

Затем, после смерти Эмилиана и прекращения преследований христиан в египетских землях, Дионисий вернулся в Александрию. В те дни он уже находился в очень преклонном возрасте и был сильно изможденным физически после долгой жизни в пустыне. Однако очень скоро его земные дни были сочтены, и он отошёл к Богу. Было это в 265 году.

З емна́я, прельща́ющая очеса́ миролю́бцев,/ возненави́дел еси́, о́тче Богоно́сне Диони́сие,/ за уме́ты та вмени́в,/ ше́ствуя путе́м ско́рбным,/ и в терпе́нии добр во́ин Христо́в яви́лся еси́,/ победи́в стра́сти ми́ра,/ был еси́ до кончи́ны непоколеби́мый благоче́стия побо́рник./ Те́мже мы днесь, соверша́я свяще́нную па́мять твою́,/ духо́вными тя пе́сньми ублажа́ем и смире́нно мо́лим,/ да, предстоя́ Престо́лу Го́спода Бо́га,// хода́тайствуеши о спасе́нии душ на́ших.

Ин тропарь, глас 4:

Б ла́гости научи́вся от Вы́шняго благода́ти,/ измла́да подвиза́вся благо́ю со́вестию,/ Диони́сие преподо́бне,/ терпе́ния столп был еси́/ и сло́ва Бо́жия пропове́дник,/ благоче́стия догма́ты утверди́в и суеу́мных мудрова́ние упраздни́в,/ те́мже и пострада́л еси́ за и́стину, ра́дуяся,/ о́браз страда́льцем собо́ю показа́в,/ но, я́ко име́я дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу,/ не преста́й моля́ся о нас,// любо́вию чту́щих святу́ю па́мять твою́.

С вет Трисия́нный, всели́выйся в ду́шу твою́,/ сосу́д избра́н показа́ тя,/ веща́юща Боже́ственная лю́дем,/ испове́дник Бо́жия Сло́ва яви́лся еси́,/ и прилага́ющих Божеству́ веще́ственный огнь/ я́вственно обличи́л еси́,/ и злосла́вных смы́слы, я́ко паучи́нное пряде́ние, растерза́л еси́,/ благоче́стия столп и забра́ло тве́рдое ми́рови показа́лся еси́/ и сего́ ра́ди от Вселе́нскаго Патриа́рха ди́вне похвале́н был еси́./ Мы же благода́рными гла́сы, веселя́щеся, вопие́м ти:// ра́дуйся, о́тче наш, Диони́сие преподо́бне.

Ин кондак, глас 4:

П ра́вило ве́ры, столп благоче́стия/ был еси́, Богоно́сне Диони́сие,/ яви́в в себе́ о́браз и приме́р/ преуспе́яния доброде́тели и по́двигов:/ се́ю Ева́нгельскою мре́жею/ мно́гих улови́л еси́ подража́телей,/ подая́ блестя́щею на Небеси́ сла́вою свое́ю/ ре́вность к соде́йствованию на по́льзу правове́рных./ Те́мже мы, ны́не воспева́юще сия́, мо́лим тя,/ да хода́тайствуеши о стране́ на́шей// и о всем Це́ркви исполне́нии.

О т млады́х ногте́й возлюби́вый Христа́ преподо́бне Диони́сие, — сотвори́ моли́твами свои́ми, да и на́ши сердца́ свяще́нным любве́ Бо́жия огне́м пламене́ют, не то́кмо в ю́ности, но и в ста́рости да не погаса́ют, возжига́ема теплото́ю ве́ры. Возложи́вый на ся подви́жниче яре́м Ева́нгельский, и о́ный обре́тший благи́м и ле́гким, до конца́ о́ный му́жественно соверши́л еси́, сподо́бившися венца́ торже́ственнаго, я́ко победи́тель:, — и нам помози́, тя́гостное вре́мя жития́ сего́ му́жественно понести́ и, соблю́дше ве́ру до конца́, сподо́битися милосе́рдаго от Бо́га воздая́ния. Быв тща́тельный и ре́вностный зва́ния, от Бо́га тебе́ возложе́ннаго испо́лнитель, — помози́ и нам, проходи́ти зва́ния на́ши, неосла́бно, подкрепля́я нас упова́нием по́мощи на Всеси́льнаго. Мно́гия ко́зни и страда́ния от злоко́зненных враго́в великоду́шно претерпе́вый, свя́те Диони́сие, — и нам, окруже́нным сетя́ми вра́жиими и разли́чным искуше́нием подлежа́щим, моли́твами твои́ми испроси́ свы́ше по́мощь на побежде́ние и попра́ние о́ных. Всегда́ умерщвля́я посто́м, моли́твами и бде́нием плоть свою́ и о́ную соде́лал еси́ хра́мом Животворя́щаго Ду́ха, — и нас святы́й приме́р твой да возбужда́ет подража́ти следа́м твои́м, и улучи́ти вре́мя к покая́нию и оставле́нию грехо́в на́ших. Быв горя́щий к сла́ве Це́ркве и оте́чества ревни́тель, — исхода́тайствуй моли́твами твои́ми мир Це́ркви Правосла́вно-Росси́йской, оте́честву на́шему благоде́нствие, оби́тели Се́ргиевой твои́м правле́нием благоустро́енной и защище́нной, всемогу́щее покрови́тельство, нам же всем, к тебе́ с любо́вию притека́ющим, здра́вие и спасе́ние, да прославля́ем просла́вльшаго тя Го́спода ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Добавлены Богослужебные указания за июль, август и сентябрь.

(в скобочках указана даты именин по старому стилю)

17 (4) января — священномученик Дионисий Ареопагит, епископ Афинский († 96).

23 (10) марта — мученик Дионисий (250-258).

29 (16) марта — праведный Дионисий (ок. 362).

4 мая (21 апреля) — мученик Дионисий Пергийский, воин (138-161).

19 (6) мая — мученик Дионисий.

25 (12) мая — преподобный Дионисий Радонежский († 1633; рус.).

31 (18) мая — мученик Дионисий.

14 (1) июня — преподобный Дионисий, игумен Глушицкий († 1437; рус.).

16 (3) июня — мученик Дионисий (249-251).

8 июля (25 июня) — преподобный Дионисий Афонский.

9 июля (26 июня) — святитель Дионисий, архиепископ Суздальский († 1385; рус.).

17 (4) августа — мученик Дионисий, отрок Ефесский (ок.250).

31(18) августа—священномученик Дионисий (ок. 300).

10 сентября (28 августа) — преподобный Дионисий иеромонах, затворник Печерский (XV в.; рус,).

12 сентября (30 августа) — преподобный Дионисий Островский (рус.).

18 (5) сентября — мученик Дионисий.

16 (3) октября — священномученик Дионисий Ареопагит, епископ Афинский († 96), и преподобный Дионисий иеромонах, затворник Печерский (XV в.; рус.).

18 (5) октября — священномученик Дионисий, епископ Александрийский (264-265).

28 (15) октября — святитель Дионисий, архиепископ Суздальский († 1385; рус.).

4 ноября (22 октября) — мученик Дионисий, отрок Ефесский (ок. 250).

14 (1) ноября — преподобный Дионисий Афонский.

2 декабря (19 ноября) — мученик Дионисий.

12 декабря (29 ноября) — священномученик Дионисий, епископ Коринфа.

30 (17) декабря — святитель Дионисий, архиепископ Егинский.

Что значит приставка к имени святого: «святитель», «преподобный» и другие? Прочитать о святых и их чинах

Моли Бога о мне, святый угодниче Божий Дионисию, яко аз усердно к тебе прибегаю, скорому помощнику и молитвеннику о душе моей.

Акафист святителю Дионисию, архиепископу Суздальскому

Кондак 1

Возбранный чудотворче и предивный иерарше, великий угодниче Христов, святителю отче Дионисие, граду и стране нашей источаяй щедроты и милости, восхваляем тя с любовию, чада твоя, ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свобода, да зовем ти:

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Икос 1

Ангелов Творец и всея твари Создатель яви тя Церкви Своей святителя, и учителя, и заступника Руси Святей, имущаго к Нему дерзновение молитися об избавлении нас от всяких зол, бед и скорбей. Мы же, вернии, научившеся, поем ти сице:

Радуйся, сыновнею любовию ко Господу сердце исполнивый;

радуйся, совершенну любовь ко Христу показавый.

Радуйся, талант, от Бога ти данный, в земли не сокрывый;

радуйся, на спасение душ людских его источивый.

Радуйся, на небесех духовныма очима выну Господа созерцавый;

радуйся, крест на рамена вземый и Христу последовавый.

Радуйся, мзду на небесех от Бога восприявый;

радуйся, молитвы и пения к тебе взывающих не презревый.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 2

Видяще, яко дана тебе бысть от Господа, преподобне отче наш Дионисие, благодать подавати скорое вспоможение и утешение всем с верою к тебе притекающим, имамы убо таковаго милостиваго и скораго помощника, прославляем Всесильнаго Бога, поюще Ему: Аллилуиа!

Икос 2

Разум богомудрый стяжав и усмотрев суету мира сего, преподобне отче Дионисие, помышляяй о небеснем и жития постническаго ища, потщался еси тесным и прискорбным путем течение жизни сея совершити. Мы же, любовию побеждаеми, вопием ти сице:

Радуйся, винограда Христова неувядаемая розго;

радуйся, цветов смирения прекрасное село.

Радуйся, монашествующих предивное похвало;

радуйся, постников путеводительная звезда.

Радуйся, иноков пресветлая красото;

радуйся, веры благочестивыя правило.

Радуйся, святителей преславная высото;

радуйся, елея премудрости неугасимая лампадо.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 3

Смирением и постом и непрестанною молитвою на страсти плотския крепко ополчився, святителю Дионисие, плоть твою духови поработил еси, и сего ради ныне предстоиши с ликами Ангелов Престолу Пресвятыя Троицы, выну поя: Аллилуиа!

Читайте также:  Молитва утренние азбука

Икос 3

В пустыни, в нюже вселился еси, преподобне отче Дионисие, обитель устроися Божиим произволением, в нейже в преподобии и правде денно и нощно Богу работал еси. Мы же, прославляюще Господа Бога, вопием ти:

Радуйся, на брегах Волги обитель чудную основавый;

радуйся, множество иноков в ней собравый.

Радуйся, преподобных Евфимия и Макария духовно возрастивый;

радуйся, образ монашескаго жития им показавый.

Радуйся, дванадесять иноков на проповедь Евангелия пославый;

радуйся, во страны и грады верхния их направивый.

Радуйся, княгиню Василиссу во ангельский образ посвятивый;

радуйся, уставу иноческаго общежития ю наставивый.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 4

Боготечная звезда всея страны явился еси, преподобне отче Дионисие, всем быв образ словом, житием, любовию, тихостию, кротостию и смирением; темже и мы, видяще добродетели твоя, воспеваем Богу: Аллилуиа!

Икос 4

Возсия в тебе обильно благодать Божия, святителю отче Дионисие, яви тя светильника земли Российския: пребывая игуменом обители Печерския, о словесных овцах твоих, тебе Богом врученных, денно и нощно имел еси попечение. Мы же, взирающе на преподобническия труды твоя, вопием ти:

Радуйся, древних отец неленостный подражателю;

радуйся, печальми обуреваемых смиренный утешителю.

Радуйся, скорбящих скорый услышателю;

радуйся, ран сердечных милостивый целитетелю.

Радуйся, благочиния монастырскаго премудрый устроителю;

радуйся, братии сострадательный и терпеливый учителю.

Радуйся, строптивых и нерадивых строгий обличителю;

радуйся, кающихся пред Богом добрый предстателю.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 5

Видя тя воистину, отче Дионисие, подвижника крепкаго и молитвенника неусыпнаго, святитель Алексий почти тя саном епископским, граду Суздалю и Нижнему Новуграду архипастыря постави; мы же, мысленно взирающе на досточудныя твоя подвиги и труды, избравшему тя Богу вопием: Аллилуиа!

Икос 5

Видя Человеколюбец Господь твое добродетельное житие, да не сокрыт будет светильник под спудом, но да светит всем верху горы, да прославят Отца Небеснаго вси человецы, изведе тя из обители пустынныя и постави тя во епископа Нижегородскаго и Суздальскаго. Мы же, чтуще труды твоя, умиленно вопием ти:

Радуйся, истины Христовы ревностный исповедниче;

радуйся, от ереси стригольников мужественный защитниче.

Радуйся, иноческаго общежития наставниче;

радуйся, пасомых овец мудрый начальниче.

Радуйся, словесе Божия усердный проповедниче;

радуйся, правил церковных непреодолимый поборниче.

Радуйся, преподобному Сергию спостниче и собеседниче;

радуйся, взывающих пред Богом надежный заступниче.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 6

Илииною ревностию распалаяся, неправо ходящим противостал еси, никакоже соизволяяй недостойнаго на престол митрополичий поставити и нечестно дати волка в пастыря овцам, благочестно Христа славящим, поющим Ему: Аллилуиа!

Икос 6

Во град первопрестольный на собор призван был еси и тамо един от всех епископов княжескому повелению противостал еси, честь Митрополии Московския оберегая, противу ставленника князя возставая и на кафедру первосвятительскую взыти ему возбраняя. Мы же, видяще ревность твою, взываем ти:

Радуйся, яко древним каноном ревностный исполнитель был еси;

радуйся, честь бо Митрополии ревностно оберегал еси.

Радуйся, ты же мудростию словес твоих князя обличил еси;

радуйся, яко мудрования человеча в Церковь не допустил еси.

Радуйся, гнева бо князева не устрашен пребыл еси;

радуйся, яко един от всех безстрашно противостал еси.

Радуйся, ты же ревность в послушании церковнем показал еси;

радуйся, худаго бо намерения диавола посрамитель был еси.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 7

Днесь восхвалим вси великаго святителя Дионисия и почтим заступника и утверждение земли Российския, края Суздальскаго хранителя, Пскову и Новуграду от лжеучения оградителя, ереси стригольников ревностнаго искоренителя, и тако возопиим Богу: Аллилуиа!

Икос 7

Слыша премногую твою добродетель, видя искусна познателя Священных Писаний и Преданием прилежна исполнителя, уготова тя Патриарх Нил быти ереси стригольников искоренителя. Мы же, дивящеся явленней в тебе силе Божии, благодарне вопием:

Радуйся, Пскова и Новаграда от лжеучения охранителю;

радуйся, ереси стригольников неустрашимый искоренителю.

Радуйся, в непрестанных трудех святительских рачителю;

радуйся, паствы Христовы от ереси добрый хранителю.

Радуйся, нелицеприемный истины ревнителю;

радуйся, в подвизе учительства неутомимый служителю.

Радуйся, безбожных и нечестивых уст заградителю;

радуйся, кающихся в лжеименнем мудровании наставниче и учителю.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 8

Видя Господь твое добродетельное житие, любовь к Писанию и Священному Преданию, апостольскую ревность о Христе, молитвы многия, пост нелицемерный и милостыню всещедрую, любовь к ближним всесовершенную, возвыси тя, яко кедр ливанский; мы же, славу твою зряще, поем Богу: Аллилуиа!

Икос 8

Видя тя Патриарх града Константина в Священнем Писании прилежна познателя, трудов поста, молитвы и милостыни исполнителя, возложи крещатыя ризы на тя и возведе в сан архиепископский. Мы же, дивящеся житию твоему, умиленно вопием ти:

Радуйся, на скрижалех сердца закон Божий начертавый;

радуйся, слезами житие свое украсивый.

Радуйся, милостынями Богу угодивый;

радуйся, пост нелицемерный стяжавый.

Радуйся, молитвы непрестанныя от Бога удостоивыйся;

радуйся, в Писании Священнем искусен познавыйся.

Радуйся, своим бдением Ангелом уподобивыйся;

радуйся, и благих иных от Бога сподобивыйся.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 9

Проповедник не словом точию, но и делом явился еси Христова учения, святителю отче Дионисие яко пастырь добрый, душу твою полагал еси за овцы Христовы и вся с любовию наставлял еси ко спасению, всем образ жития по Бозе подавая и вся поучая взывати присно Богу: Аллилуиа!

Икос 9

Егда пастырски подвизался еси, святителю Дионисие, о просвещении верою Христовою людей суздальских и нижегородских, благодать Господня излияся во мнозех делех твоих, приводящи овцы заблуждшия к познанию Христову. Мы же, поминая труды и подвиги твоя, зовем ти:

Радуйся, времена и лета достопамятных деяний списати благоволивый;

радуйся, на писание летописи инока Лаврентия благословивый.

Радуйся, иконы Божия Матере Одигитрии списати наказавый;

радуйся, ихже в Суздаль и Нижний Новград доставите повелевый.

Радуйся, кивот со Страстьми Христовыми с Царьграда принести изволивый;

радуйся, имиже землю Нижегородскую духовно украсивый.

Радуйся, Малахию Философа для просвещения на Русь пославый;

радуйся, тьму суемудрия стригольническаго изобличивый.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 10

Православныя каноны утверждая, пришел еси в Царьград со святым Феодором и тамо вся своими добродетельми удивил еси. Патриархом Нилом митрополитом Российския земли поставлен был еси и в Киеве многия скорби и заточения претерпел еси; мы же, Бога прославляя, поем Ему: Аллилуиа!

Икос 10

В Константине граде на Митрополию Российскую поставлен был еси, великаго града Киева вскоре достигл еси и, от князя тамо заточение смиренно прием, в темнице святую душу свою честно Господеви предал еси. Мы же, на тя взирающе и тобою просвещаеми, дерзаем глаголати сице:

Радуйся, яко от Патриарха Нила митрополитом на Русь поставлен был еси;

радуйся, якоже сана первосвятительскаго удостоился еси.

Радуйся, от князя бо заточение претерпел еси;

радуйся, ты же вся скорби, яко от Бога, приял еси.

Радуйся, яко мирно и радостно час смертный сретил еси;

радуйся, душу бо твою во смирении предал еси.

Радуйся, якоже в пещере великаго Антония погребен был еси;

радуйся, ты же и по смерти твоей нас не оставил еси.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 11

Благодать от Бога стяжавшаго, дивнаго во святых Дионисия почтим сердцем и усты: кто исчислит твоя труды, молитвы и посты, о святителю? Мы же потщимся тебе всемерно подражати и благоприятно Богу вопияти: Аллилуиа!

Икос 11

Светоподательными лучи блистает житие твое, святителю отче Дионисие; евангельския заветы исполняя, крест на раменех своих за Христом безропотно понесл еси. Темже и мы глаголем ти:

Радуйся, Пресвятыя Троицы верный служителю;

радуйся, Матере Божия усердный почитателю.

Радуйся, Ангелов Божиих сослужителю;

радуйся, пророков святых ревнователю.

Радуйся, апостолов Господних подражателю;

радуйся, мучеников Христовых соревнователю.

Радуйся, святителей ревностных равностоятелю;

радуйся, преподобных отец сопредстателю.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 12

Благодать, данную ти от Бога, ведуще, притекаем к твоему заступлению, святителю отче Дионисие, усердно моляще тя. Не остави нас, чад твоих, в святых твоих молитвах, да и мы по скончании нашего земнаго жительства с тобою воспоем Богу: Аллилуиа!

Икос 12

Светоприемный светильник истиннаго света сущим на земли являешися, святителю Дионисие, просвещаеши бо верных сердца и к разуму Божественному вся наставляеши, поучая и нас радостно взывати ти:

Радуйся, свеще светозарная, Церковь озаряющая;

радуйся, звездо, землю Российскую просвещающая.

Радуйся, заре, мрак страстей и грехов разгоняющая;

радуйся, молние, еретичествующих устрашающая.

Радуйся, лучу, в иночестве подвизающихся укрепляющий;

радуйся, свете, в подвизех благочестия наставляющий.

Радуйся, светильниче, Нижегородский удел просветляющий;

радуйся, светило, Суздальский край освещающее.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 13

О предивный и преславный святителю отче Дионисие, приими от нас, недостойных, хвалебное пение сие, пролей о нас твоя теплыя молитвы и умоли Человеколюбца Господа, да не погубит нас со беззаконии нашими, но обратит к покаянию и исправлению, да прочее время жития нашего земнаго не в работе греху и страстем, но в делании заповедей Его святых и во благочестии провождаем; мы же с тобою вопием Ему: Аллилуиа!

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1

Молитва святителю Дионисию, архиепископу Суздальскому

О святителю отче Дионисие, ты веси немощь естества нашего и скорбь времен настоящих, пролей о нас твоя теплыя молитвы и умоли Человеколюбца Господа, да не погубит нас со беззаконии нашими, но обратит к покаянию и исправлению, да прочее время жития нашего земнаго не в работе греху и страстем, но в делании заповедей Его святых и во благочестии провождаем. Не презри и не посрами упования нашего, но буди о нас предстатель немолчный к Богу, да сохранит нас от мирских искушений, от диавольских сетей и от плотских похотей, да дарует нам во бранех терпение неослабное. В час же смертный явися нам, отче, заступник необоримый, ускори тогда на молитву о нас, безпомощных, и помози нам мирную и благую кончину улучити, грозная мытарства воздушная без препятия минути и в Небесный Горний Иерусалим внити. О всеблаженне отче наш Дионисие, сподоби ны последовати, по силе нашей, святому твоему житию! Яко да всемилостивым предстательством Преблагословенныя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии и твоими святыми молитвами сподобит нас Преблагий Христос Бог наш наследники быти Царствия Своего Небеснаго, славящих и величающих Его купно со Безначальным Его Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Ссылка на основную публикацию