Прокопий праведный молитва - Florischi.ru
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд (пока оценок нет)
Загрузка...

Прокопий праведный молитва

Прокопий праведный молитва

П росвети́вся Боже́ственною благода́тию, Богому́дре, / и весь ра́зум и се́рдце от су́етнаго ми́ра сего́ к Зижди́телю неукло́нно возложи́в / целому́дрием и мно́гим терпе́нием, / во вре́менней жи́зни тече́ние до́бре сконча́л еси́ / и ве́ру соблю́л еси́ непоро́чну. / Те́мже и по сме́рти яви́ся све́тлость жития́ твоего́: / источа́еши бо чудесе́м исто́чник неисчерпа́емый / ве́рою притека́ющим ко свято́му твоему́ гро́бу, / Проко́пие всеблаже́нне, / моли́ Христа́ Бо́га, // да спасе́т ду́ши на́ша.

Ин тропарь, глас 4:

В терпе́нии твое́м от Бо́га мзду дарова́ний проро́чества / прия́л еси́, блаже́нне, / моли́твами, бде́нием и поще́нием / те́ло свое́ изнури́в, / ду́шу же возвы́сив на Небе́сная, / Царя́ всех Христа́ Бо́га сла́вы зре́ти сподо́бися / и неувяда́емым венце́м увязе́ся. / Ему́же с ли́ки святы́х предстоя́, / за лю́ди своя́ моле́ние предлага́я, / те́пле пролия́ слез исто́чник, / изба́вил еси́ град Вели́кий У́стюг и лю́ди своя́ / от тру́са стра́шнаго, и огня́, и напра́сныя сме́рти. / Те́мже и мы, к честне́й ра́це твое́й припа́дающе, вопие́м ти: / о Проко́пие чудоно́сне, / хода́тай нам бу́ди ко Го́споду / во дни наше́дших печа́лей, рабо́м твои́м, // и моли́ся, да спасе́т ду́ши на́ша.

Ин тропарь, глас 4:

О т земли́ Воззва́вый тя к ве́чным оби́телем / соблюда́ет и по сме́рти неврежде́нно те́ло твое́, свя́те, / ты бо, в целому́дрии и чистоте́ житие́ пожи́в, блаже́нне, / не оскверни́л еси́ пло́ти истле́нием сме́ртным. // Те́мже тя любо́вию чтим, Проко́пие.

Ин тропарь, глас 2:

В терпе́нии твое́м, свя́тче Бо́жий, / от Го́спода мзду восприя́л еси́ / и пожа́л еси́ ни́ву пи́щи ра́йския, / безсо́нным бде́нием и юро́дством те́ло твое́ изнури́л еси́ / и му́дростию ду́шу твою́ спасл еси́, / живота́ земна́го небре́гл еси́, / но Небе́снаго Ца́рствия зре́ти возжеле́л еси́, / и Небе́снаго Царя́ ви́дети сподо́бился еси́, / и Тому́ поклони́лся еси́. / Мы же, недосто́йнии раби́ твои́, ко гро́бу твоему́ уми́льно припа́дающе / и сокруше́нным се́рдцем взира́юще на о́браз ико́ны твоея́, си́це вопие́м: / о Проко́пие чу́дный, / хода́тай бу́ди и моли́твенник ко Го́споду о рабе́х твои́х / и засту́пник гра́ду на́шему / во дни наше́дших печа́лей // и моли́ся ко Го́споду о спасе́нии душ на́ших.

Х риста́ ра́ди юро́дством / возду́шная мыта́рства на рука́х а́нгельских неприкоснове́нно преше́д, / ца́рскаго дости́гл еси́ престо́ла / и от Царя́ всех Христа́ Бо́га дар прие́м благода́ть исцеле́ний, / мно́гими бо чудесы́ твои́ми и зна́мением стра́шным / удиви́л еси́ град твой Вели́кий У́стюг: / лю́дем твои́м ми́лость испроси́в, / ми́ро от честна́го о́браза Пресвяты́я Богоро́дицы моли́твою изве́л еси́, / и неду́жным по́дал еси́ цельбы́. / Тем же мо́лим тя, чудоно́сче Проко́пие: // моли́ Христа́ Бо́га непреста́нно пода́ти грехо́в на́ших проще́ние.

Ин кондак, глас 4:

В е́рою па́мять твою́, блаже́нне, соверша́ющих / и любо́вию пра́зднующих свято́е торжество́ твое́ / соблюда́й от вся́кия зло́бы и собла́зна змии́на, / и́маши бо дерзнове́ние ко всех Влады́це, // Его́же моли́ изба́витися от бед рабо́м твои́м, Богому́дре Проко́пие.

О вели́кий уго́дниче Бо́жий и чудотво́рче, святы́й блаже́нный Проко́пие! Тебе́ мо́лимся и тебе́ про́сим: моли́ся о нас ко Всеми́лостивому Бо́гу и Спа́су на́шему Иису́су Христу́, да проба́вит ми́лость Свою́ к нам, недосто́йным, и да́рует нам вся, я́же к животу́ и благоче́стию потре́бная: ве́ры у́бо и любве́ преспе́яние, благоче́стия умноже́ние, ми́ра утвержде́ние, земли́ плодоно́сие, возду́хов благорастворе́ние и во всем благо́е поспеше́ние. Град твой У́стюг и вся гра́ды и ве́си Росси́йския предста́тельством твои́м соблюди́ невреди́мы от вся́каго зла. Всем правосла́вным христиа́ном, тя моли́твенно призыва́ющим, коему́ждо по ну́ждам их, потре́бная да́руй: боля́щим — исцеле́ние, скорбя́щим — утеше́ние, бе́дствующим —поможе́ние, уныва́ющим — ободре́ние, ни́щим — снабде́ние, си́рым — призре́ние, всем же нам дух покая́ния и стра́ха Бо́жия испроси́, да благоче́стно сконча́вше вре́менное сие́ житие́, сподо́бимся благу́ю христиа́нскую кончи́ну и Ца́рствие Небе́сное со избра́нными Бо́жиими насле́довати. Ей, пра́ведниче Бо́жий! Не посрами́ упова́ния на́шего, е́же на тя смире́нно возлага́ем, но бу́ди нам помо́щник и засту́пник в жи́зни, в сме́рти и по сме́рти на́шей, да, твои́м предста́тельством спасе́ние улучи́вше, ку́пно с тобо́ю просла́вим Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, и твое́ кре́пкое заступле́ние о нас во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Новости

    22 Январь 2020

Обновления на сайте

Добавлены новые и отредактированы некоторые молитвословия в разделах: * Богородице; * Святителям; * Мученикам; * Новомученикам. * Соборам святых…

Праведный Прокопий, Христа ради юродивый, Устюжский чудотворец

Святой Прокопий Устюжский, будучи еще богатым варяжским купцом, по торговым делам прибыв в Великий Новгород, был поражен красотой богослужений восточной Православной Церкви. Пожелав принять Православие, и для того, чтобы больше узнать о христианском учении, он удалился в Хутынский монастырь, где, проникшись духом евангельского учения и глубоко утвердившись в своем намерении, Прокопий принял святое Крещение.

Раздав все свое имущество нищим и презрев блага окружающего мира с его страстями, блаженный Прокопий принял обет юродства Христа ради, связанное с терпением бесчисленного множества различного рода лишений и оскорблений. С великой кротостью перенося удел юродивого, он удалился из Новгорода и нашел приют в Великом Устюге. В любое время года одетый только в грязное, дырявое рубище, святой Прокопий каждый свой день обычно проводил на открытом воздухе, а ночью горячо, со слезами молился, удалившись в один из местных храмов. Твердо следуя в своей жизни учению Христову, Прокопий нисколько не заботился о хлебе насущном: питался скудно, принимая пищу только от добрых, благочестивых людей, для краткого сна устраивался в каком-нибудь грязном строении под открытым небом или прямо на голой земле.

Блаженный Прокопий обладал чудесным даром пророчества. Так, увидев однажды в соборном храме некую трехлетнюю девочку по имени Мария, он поклонился ей до земли и во всеуслышание сказал: «Се идет мать великого Стефана епископа, учителя Пермского». Предсказание блаженного Прокопия впоследствии исполнилось: Мария стала матерью первого епископа Пермского – святителя Стефана.

Избрав местом своего постоянного пребывания паперть при Устюжском соборном храме Пресвятой Богородицы, блаженный Прокопий все свое время проводил в пламенных, коленопреклоненных молитвах.

Однажды, объявив своим согражданам, что за тяжкие грехи им грозит праведный гнев Божий, святой призвал устюжан к покаянию. Но призывы юродивого оставались тщетными, горожане лишь посмеивались в ответ на предостережения Прокопия о том, что Господь за грехи человеческие пошлет огненный град на город и погубит его. Все дни и ночи в неустанных молитвах и безутешных рыданиях проводил святой на церковной паперти.

Спустя неделю наступил для горожан Устюга страшный день: в полдень от надвинувшейся черной тучи наступил полный мрак, приведший в ужас и смятение устюжан. Со всех сторон сверкали молнии и раздавались страшные удары грома. Земля под ногами пришла в движение. Только теперь поняли горожане, как глубока пропасть их греховности, навлекшая Божий гнев, и осознали необходимость покаяния. Все стеклись в храмы и со слезами молили Господа о помиловании и отвращении несчастья. Блаженный Прокопий вместе со всем народом, падши перед иконой Божией Матери, усердно и горячо молился о всех согрешивших. И тогда в соборном храме Великого Устюга от святого образа Благовещения Пресвятой Богородицы было всенародно явлено чудное знамение – из иконы в изобилии источилось благоухающее миро, которым были наполнены все церковные сосуды.

По милосердному заступлению Божией Матери Господь избавил устюжан от верной погибели – грозная туча прошла мимо города и в отдалении на пустынном месте разразилась с ужасающей силой. Дождь из раскаленных камней полностью выжег лес в верстах двадцати от Устюга. В воспоминание этого чудесного избавления, произошедшего в 1290 году, и установлено ежегодное празднование чудотворное иконе Божией Матери.

Другом и собеседником блаженного Прокопия был преподобный Киприан, основатель Устюжского Архангельского монастыря. Еще один современник святого – клирик соборной церкви Симеон, который был свидетелем и очевидцем благочестивой во Христе жизни юродивого, смог усмотреть в нем великую духовную мудрость и почивающую на преподобном несомненную благодать Божию. Симеон записал и сохранил для потомков многие дивные события из жизни праведного Прокопия.

Читайте также:  Молитва помогающая принять правильное решение

Чувствуя приближение кончины, блаженный пошел к обители святого Архангела Михаила и там мирно почил. Только на четвертый день по смерти его запорошенное снегом тело было найдено под мостом. Соборное духовенство, сопровождаемое народом, взяли тело святого угодника Божия и, с почестями препроводив его в храм, совершили отпевание. Святой Прокопий Устюжский, Христа ради юродивый, был погребен в указанном им самим месте, а на могилу его положили камень.

Впоследствии на этом месте была возведена церковь, в которой совершилось немало чудес и исцелений. К лику святых блаженный Прокопий был причислен Московским Собором в 1547 году.

Блаженному Прокопию, Христа ради юродивому, Устюжскому чудотворцу.

Тропа́рь, гла́с 4:

Просвети́вся Боже́ственною благода́тию, богому́дре, и ве́сь ра́зум в се́рдцы от су́етнаго ми́ра сего́ к Зижди́телю неукло́нно возложи́л еси́ целому́дрием и мно́гим терпе́нием, во вре́менней жи́зни тече́ние до́бре сконча́в и ве́ру соблю́л еси́ непоро́чну. Те́мже и по сме́рти яви́ся све́тлость жития́ твоего́: источа́еши бо чудесе́м исто́чник неисчерпа́емый ве́рою притека́ющим ко свято́му твоему́ гро́бу, Проко́пие всеблаже́нне, моли́ Христа́ Бо́га, да спасе́т ду́ши на́ша.

Кано́н свята́го Проко́пия, гла́с 2.

Пе́снь 1.

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Высоко́ житие́ име́я и восхожде́нии боже́ственными ве́сь све́тел бы́в, просвеще́ние ми́ испроси́, похваля́ющу честны́я твоя́ по́двиги, и́миже до́бре пожи́в, получи́л еси́, и́хже наде́ялся еси́, блаже́нне Проко́пие.

Мироуха́нная любя́ уче́ния и во чте́нии Святы́х Писа́ний упражня́яся, сласте́й уклони́лся еси́, блаже́нне, смра́дных и безче́стных и облагово́нился еси́, Боже́ственными дарова́ньми удобря́яся.

Дрема́ние ве́ждома от души́, блаже́нне, отгна́л еси́, бдя́ и Бо́гу приединева́яся всено́щными стоя́нии, непрекло́нен ну́ждами есте́ственными, те́мже ко дню́ невече́рнему прише́л еси́.

Богородичен: Яко черто́г одушевле́нный Бо́жий и кади́льницу разу́мнаго и светоно́снаго Угля, приснора́дованную блажи́м Богоро́дицу, зову́ще: ра́дуйся, Хода́таице спасе́ннаго воззва́ния.

Пе́снь 3.

Ирмос: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Глаго́лом живото́чным внима́я, испи́л еси́ во́ду спасе́ния, возгнуша́вся го́рькаго греха́, и, поя́, глаго́лал еси́ Бо́гу, Проко́пие, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Ми́лование стяжа́л еси́ христоподо́бно, разда́л еси́ бога́тство тре́бующим, небе́сное бога́тство, хода́тайствующее тебе́, его́же и получи́л еси́, вопия́, Проко́пие: я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Присво́ився Зижди́телю любо́вию боже́ственною, прия́л еси́ небе́сное насле́дие. Дре́ва живо́тнаго получи́ти сподо́бился еси́, блаже́нне, боготворе́нием обожа́яся и поя́, сла́вне, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Богородичен: Су́щи Ангел святе́йши, Зижди́теля Ангелов во Твою́ боку́ носи́ла еси́ и родила́ еси́, Богома́ти, на избавле́ние челове́ком, пою́щим Ти́, я́ко не́сть пречи́сты, ра́зве Тебе́, Влады́чице.

Седа́лен, гла́с 4:

Благоволи́в благи́ми дея́нии, искуси́лся еси́, я́ко зла́то в пещи́, напа́стьми, Проко́пие сла́вне. Те́мже и по сме́рти источа́еши чудеса́ бога́тно, я́ко во́ды, неду́ги уставля́еши, о на́с при́сно моли́ся, я́ко да согреше́ний проще́ние прии́мем.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Чи́стая, Всенепоро́чная, и Неискусому́жная, Яже еди́на Безле́тнаго Сы́на и Сло́ва Бо́жия в ле́то ро́ждши, Сего́ со святы́ми и честны́ми патриа́рхи, и му́ченики, и проро́ки, преподо́бными моли́ дарова́ти на́м очище́ние и ве́лию ми́лость.

Пе́снь 4.

Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни Ангел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка; те́м зову́ ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Повеле́ния оте́ческая храня́ невреди́мо, правове́рным смы́слом, ты́ от ю́ности име́л еси́ житие́ чи́сто и ми́лостивен нра́в, досточу́дне.

Ни смуще́ние мирско́е, ни вла́сти держа́ние, ни сла́ва вре́менная твоего́ к Бо́гу раче́ния, Проко́пие, преврати́, но благоволи́л еси́ вои́стинну боже́ственным дея́нием.

Возне́сся боже́ственными поуче́нии вы́ну, врага́ смири́л еси́, исцеле́ния де́тель прия́л еси́, Проко́пие, судо́м пра́ведным вся́ческая Пра́вящаго.

Богородичен: Препе́тая, во́инствы горе́ препе́таго Бо́га родила́ еси́, Челове́ка вои́стинну бы́вша, Его́же за рабы́ Твоя́ моля́щи не преста́й, Присноде́во.

Пе́снь 5.

Ирмос: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.

Све́том чи́стым Святы́я Тро́ицы просвеще́н, зако́ном же Сея́ огражде́н, но́щь жите́йскую без претыка́ния преше́л еси́, виде́нии боже́ственными возвыша́яся, блаже́нне, в боже́ственный живо́т всели́лся еси́.

Ны́не на тебе́ чу́до ве́лие ви́дится и у́жаса испо́лнено: ка́ко по погребе́нии вои́стинну надо́лзе соблюда́ется невреди́мо, блаже́нне, твое́ те́ло, во гро́бе лежа́що, судо́м, и́мже ве́сть Бо́г, прославля́яй тя́.

Блаже́нне Проко́пие, твое́ дерзнове́ние к Бо́гу и любо́вь, ю́же от се́рдца к Тому́ име́ти благоволи́в, и́стинно имени́то же возсия́в пресла́вно, Боже́ственными светлостьми́ просвети́ ве́рных со́нмища.

Богородичен: За ны́ из Тебе́ вопло́щшагося, Де́во Ма́ти, всегда́ моли́, благоче́стно Тя́ блажа́щим изба́витися бе́д, душетле́нных страсте́й и печа́лей и ве́чнующаго пла́мене муче́ния.

Пе́снь 6.

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

Ка́пли сла́дкия иска́павше, блаже́нне, по́т твои́х сла́дость и исцеле́ний сия́ния, на хвалу́ Христа́ Бо́га на́шего.

Во дво́рех Бо́га процве́л еси́, виногра́д многопло́ден прозя́б, и доброде́телей гро́здие Де́лателю душа́м оби́лие пода́в.

Ца́рства Бо́жия возжеле́л еси́, над страстьми́ ца́рствовав, Проко́пие, и, по произволе́нию лу́чшему, ра́дость пра́ведных получи́л еси́.

Богородичен: Избра́нно Бо́гу бы́вши я́ко прекра́сное селе́ние и простра́нное Сему́, Де́во, была́ еси́, и черто́г, и све́щник, и трапе́за.

Конда́к, гла́с 4:

Христа́ ра́ди юро́дством возду́шная мыта́рства на рука́х Ангельских неприкоснове́нно преше́д, ца́рскаго дости́гл еси́ престо́ла и от Царя́ все́х Христа́ Бо́га да́р прие́м благода́ть исцеле́ний, мно́гими бо чудесы́ твои́ми и зна́мением стра́шным удиви́л еси́ гра́д тво́й Вели́кий Устюг: лю́дем твои́м ми́лость испроси́, мѵ́ро от честна́го о́браза Пресвяты́я Богоро́дицы моли́твою изве́л еси́ и неду́жным по́дал еси́ цельбы́. Те́мже мо́лим тя́, чудоно́сче Проко́пие: моли́ Христа́ Бо́га непреста́нно пода́ти грехо́в на́ших проще́ние.

Ка́ко возмогу́ гре́шный и скве́рный а́з душе́ю вку́пе и те́лом исписа́ти во пло́ти су́щее равноа́нгелом житие́ твое́ и пресла́вная чудеса́? Аще у́бо мно́зи прему́дрии не дости́гнут испове́дати мно́гаго твоего́ терпе́ния, и смире́ния, и те́плыя ко Христу́ любве́, но, оба́че наде́яся на твое́ беззло́бие, о блаже́нне, си́це вопию́ ти: ра́дуйся, пресве́тлая звездо́, от восто́ка доброде́телей возсия́вшая и вселе́нную чудесы́ озари́вшая; ра́дуйся, возненави́девый роди́тельскую любо́вь, Христа́ же еди́наго, над все́ми су́щаго Бо́га, все́м се́рдцем возлюби́вый и Тому́ невозвра́тным жела́нием после́довавый; ра́дуйся, я́ко бу́йственное и юро́дственное, е́же по апо́столу, жи́тельство избра́вый; ра́дуйся, премени́вый тле́нная и настоя́щая наде́ждею бу́дущих бла́г; ра́дуйся, дре́внему Иову уподо́бивыйся терпе́нием; ра́дуйся, страстоте́рпче Христо́в непобеди́мый, но при́сно победи́вый диа́вола твои́м смире́нием; ра́дуйся, я́ко дре́вний о́н Ла́зарь ни́щий, ны́не почива́еши в не́дрех Авраа́млих; ра́дуйся, и́же по отше́ствии ми́ра сего́ су́щим в беда́х и искуше́ниих гото́в обрета́яйся предста́тель и засту́пник; ра́дуйся, везде́ призыва́ющия тя́ бы́стро предваря́яй, мо́лиши бо Христа́ Бо́га непреста́нно пода́ти грехо́в на́ших проще́ние.

Пе́снь 7.

Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Кре́постию возмо́г Живода́вца, плотско́е удержа́л еси́ жела́ние, пребога́те, и у́м возвы́сил еси́ на небе́сная, поя́ кре́пко: Сы́й благослове́н и препросла́влен.

Са́м неблагоро́ден сотвори́вся, благоро́дны нра́вы стяжа́л еси́ умо́м це́лым, поуче́нием же упражня́яся Богодохнове́нных писа́ний, все́ жела́ние твое́ к Бо́гу Всеви́дцу, блаже́нне, возложи́л еси́.

Го́рнее Ца́рство, вы́шний гра́д, Бо́жий ра́й, пра́ведных наслажде́ние и пи́щу несоде́янную, бога́тство некра́домое, Све́т невече́рний, обрести́ сподо́бился еси́, блаже́нне Проко́пие.

Читайте также:  Молитва христу о работе

Богородичен: Его́же породила́ еси́, Влады́чице, при́сно моли́, от рабо́ты изба́вити мя́ страсте́й, и осужде́ния, и стужа́ющаго ми́ лю́таго окамене́ния, и оскорбля́ющаго, Чи́стая, одержа́ния, Богора́дованная.

Пе́снь 8.

Ирмос: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Огнь помышля́я стра́шный, пред престо́лом Христо́вым хотя́щ изы́ти, умиле́нием се́рдца те́плы пролива́еши пото́ки сле́зныя, погаша́я те́ми страсте́й пе́щь, Проко́пие богому́дре.

Любо́вию предложи́л еси́ твою́, му́дре, к Бо́гу ду́шу и к Тому́ прилепи́лся еси́, вопия́ пе́сненно: Христе́ мо́й, Ты́ ны́не мя́ изба́ви страсте́й смертоно́сных во ве́ки.

Терпе́нием пожда́тель и се́рдцем смире́н, ты́ ви́ден бы́л еси́, ми́лостив тре́бующим, обы́чай при́сно бла́г име́я и нра́в доброде́тельный, всече́стне, в ни́хже до́бре пожи́в, чуде́с то́чиши благода́ть.

Богородичен: Ада́мов Соде́тель от крове́й Твои́х чи́стых зи́ждется и млеко́м пита́ется, пита́яй вся́ко дыха́ние, Де́во Богоро́дице. Те́м я́ко Ма́терь Тя́ Бо́жию прославля́ем.

Пе́снь 9.

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щься от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Ви́дети жела́я сла́ву Бо́га на́шего, доброде́тельми богоразу́мия себе́ удобри́л еси́ и, свещу́ нося́, вше́л еси́ во све́тлый черто́г, со Ангелы живы́й ясне́е наслажда́яся Божества́.

Яко у́треннее со́лнце, взы́де па́мять твоя́, су́щия во мра́це сердца́ просвеща́ющи: ты́ бо све́та и дне́ яви́лся еси́ вои́стинну сы́н, богому́дре Проко́пие, сего́ ра́ди тя́ почита́ем.

Му́дростию украша́яся и ра́зумом просвеща́яся, смире́нием се́рдца красу́яся, высото́ю жития́, досточу́дне, в разу́мныя дворы́ вше́л еси́, иде́же на́с помяни́, чту́щих тя́, блаже́нне Проко́пие.

Богородичен: Све́та жили́ще, вся́ озари́вшаго, и се́нь ви́дена была́ еси́, Богоблагода́тная, мо́ст и ле́ствица, на высоту́ земны́я возводя́щи, Де́во, те́м Тя́ ублажа́ем и ве́рно велича́ем.

Свети́лен.

Удали́лся еси́, бе́гая мирска́го сожи́тельства, и Христу́, су́щему над все́ми Бо́гу на́шему, непоро́чным житие́м благоугоди́л еси́, всеблаже́нне Проко́пие. Его́же и ны́не моли́ о на́с, рабе́х твои́х, ве́рою пра́зднующих всечестну́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Прему́дрость Ипоста́сную, Сло́во Отчее присносу́щное, врача́ челове́ком Христа́ ро́ждшая, Де́во Пречи́стая, я́звы и стру́пы се́рдца моего́ исцели́, лю́тыя и многовре́менныя, и страстна́я взыгра́ния утиши́ пло́ти моея́.

Молитва блаженному Прокопию Устюжскому

О великий угодниче Божий и чудотворче, святый блаженный Прокопие! Тебе молимся и тебе просим: молися о нас ко Всемилостивому Богу и Спасу нашему Иисусу Христу, да пробавит милость Свою к нам, недостойным, и дарует нам вся, яже к животу и благочестию потребная: веры убо и любве преспеяние, благочестия умножение, мира утверждение, земли плодоносие, воздухов благорастворение и во всем благое поспешение. Град твой Устюг и вся грады и веси Российския предстательством твоим соблюди невредимы от всякаго зла. Всем православным христианом, тя молитвенно призывающим, коемуждо по нуждам их, потребная даруй: болящим — исцеление, скорбящим — утешение, бедствующим — поможение, унывающим — ободрение, нищим — снабдение, сирым — призрение, всем же нам дух покаяния и страха Божия испроси, да благочестно скончавше временное сие житие, сподобимся благую христианскую кончину и Царствие Небесное со избранными Божиими наследовати. Ей, праведниче Божий! Не посрами упования нашего, еже на тя смиренно возлагаем, но буди нам помощник и заступник в жизни, в смерти и по смерти нашей, да, твоим предстательством спасение улучивше, купно с тобою прославим Отца, и Сына, и Святаго Духа, и твое крепкое заступление о нас во веки веков. Аминь.

Праведный Прокопий Устюжский, Христа ради юродивый

Прокопий Устюжский (+ 1303), Христа ради юродивый, чудотворец, праведный. Память 8 июля (21 июля).

Родом был немец, сын богатых родителей-латинян, прибыл на на корабле, груженном очень большим богатством, с целью торговли из ганзейского Любека в Великий Новгород по поручению своего отца. Он пленился красотой храмов и пением православным, принял крещение, раздал свое имущество нищим, вступил в иноки Хутынского монастыря и начал юродствовать.

Убегая от мирской славы Прокопий благословился у игумена на путешествие в «восточные страны». Зимой, без одежды, претерпевая разные издевательства, он дошел до Устюга Великого, где поселился в убогой хижине.

Житие блаженного Прокопия было таково. Славу мира суетного и мимотекущего он ни во что не ставил. Днем оскорбляемый и избиваемый людьми был истязаем многими обидами, а ночью не давал себе никакого покоя, а ходил по городу и по всем божьим церквям и молился Господу с обильными слезами, стоя на коленях, прося у Бога помощи городу и людям. С утра же опять весь день блаженный Прокопий ходил по городским улицам, пребывая в юродстве. Когда же святой хотел обрести покой от многих своих трудов или немного уснуть, тогда он ложился на улице, на помойке, или на куче мусора, или в ветхой некрытой часовне, не прикрывая свое нагое тело. И зимний мороз, и снег, и летний солнечный жар, и зной и дождь — все это переносил блаженный Прокопий с радостью и благодарностью Бога ради. И так проходили дни его жизни, И как блаженный Прокопий возлюбил Бога всей своей душою и телом, так и Бог его возлюбил и прославил в мире с юного возраста не только в наш век, но и в будущем царствии, сторицею воздав ему превеликую Свою благодать. И принял от Него блаженный Прокопий пророческий дар, а также дар чудотворения.

Затем блаженный Прокопий изволил жительствовать на паперти у соборной церкви Успения пресвятой Богородицы. Здесь блаженный Прокопий бывал постоянно: зимой и летом, днем и ночью, тут же, не входя ни к кому в дом и не беспокоясь о пище и одежде, принимал немного пищи от богобоязненных прихожан и тем питал свое тело (и то не всякий день); от богатых же не принимал никакой пищи.

Свой день смерти святой предвидел заранее, он умер 8 июля 1303 г. вблизи Введенского монастыря, у святых ворот в конце помоста. Через три дня было найдено его мертвое тело под огромным сугробом, нанесенном снежной бурей.

С большими почестями он был похоронен в соборной церкви. Прославление святого последовало на Московском Соборе в 1547 году.

На иконах св. Прокопия изображают с тремя кочергами, которые он носил в левой руке. Когда кочерги святого бывали расположены прямо, это означало, что летом будет обильный урожай хлеба и изобилие других земных плодов, а когда его кочерги не были обращены главами вверх, означало, что ожидается хлебный неурожай и скудость других всяких плодов, и случался большой голод.

Ин тропарь праведного Прокопия, Христа ради юродивого, Устюжского чудотворца

В терпении твоем от Бога мзду дарований пророчества/ приял еси, блаженне,/ молитвами, бдением и лощением/ тело свое изнурив,/ душу же возвысив на Небесная,/ Царя всех Христа Бога славы зрети сподобися/ и неувядаемым венцем увязеся./ Емуже с лики святых предстоя,/ за люди своя моление предлагая,/ тепле пролия слез источник,/ избавил еси град Великий Устюг и люди своя/ от труса страшнаго, и огня, и напрасныя смерти./ Темже и мы, к честней раце твоей припадающе, вопием ти:/ о Прокопие чудоносне,/ ходатай нам буди ко Господу/ во дни нашедших печалей, рабом твоим,/ и молися, да спасет души наша.

Ин тропарь праведного Прокопия, Христа ради юродивого, Устюжского чудотворца

От земли Воззвавый тя к вечным обителем/ соблюдает и по смерти неврежденно тело твое, святе,/ ты бо, в целомудрии и чистоте житие пожив, блаженне,/ не осквернил еси плоти нетлением смертным./ Темже тя любовию чтим, Прокопие.

Ин тропарь праведного Прокопия, Христа ради юродивого, Устюжского чудотворца

Читайте также:  Молитва в стихах пожелания

В терпении твоем, святче Божий,/ от Господа мзду восприял еси/ и пожал еси ниву пищи райския,/ безсонным бдением и юродством тело твое изнурил еси/ и мудростию душу твою спасл еси,/ живота земнаго небрегл еси,/ но Небеснаго Царствия зрети возжелел еси,/ и Небеснаго Царя видети сподобился еси,/ и Тому поклонился еси./ Мы же, недостойный раби твой, ко гробу твоему умильно припадающе/ и сокрушенным сердцем взирающе на образ иконы твоей, сице вопием:/ о Прокопие чудный,/ ходатай буди и молитвенник ко Господу о рабех твоих/ и заступник граду нашему/ во дни нашедших печалей/ и молися ко Господу о спасении душ наших.

Ин кондак праведного Прокопия, Христа ради юродивого, Устюжского чудотворца

Верою память твою, блаженне, совершающих/ и любовию празднующих святое торжество твое/ соблюдай от всякия злобы и соблазна змиина,/ имаши бо дерзновение ко всех Владыце,/ Егоже моли избавится от бед рабом твоим, Богомудре Прокопие.

Кондак праведного Прокопия, Христа ради юродивого, Устюжского чудотворца

Христа ради юродством/ воздушная мытарства на руках ангельских неприкосновенно прешед,/ царскаго достигл еси престола/ и от Царя всех Христа Бога дар прием благодать исцелений,/ многими бо чудесы твоими и знамением страшным/ удивил еси град твой Великий Устюг:/ людем твоим милость испросив,/ миро от честнаго образа Пресвятыя Богородицы молитвою извел еси/ и недужным подал еси цельбы./ Тем же молим тя, чудоносче Прокопие:/ моли Христа Бога непрестанно подати грехов наших прощение.

Тропарь праведного Прокопия, Христа ради юродивого, Устюжского чудотворца

Просветився Божественною благодатию, Богомудре,/ и весь разум и сердце от суетнаго мира сего к Зиждителю неуклонно возложив/ целомудрием и многим терпением,/ во временней жизни течение добре скончал еси/ и веру соблюл еси непорочну./ Темже и по смерти явися светлость жития твоего:/ источаеши бо чудесем источник неисчерпаемый/ верою притекающим ко святому твоему гробу,/ Прокопие всеблаженне,/ моли Христа Бога,/ да спасет души наша.

Молитва блаженному Прокопию Устюжскому

О великий угодниче Божий и чудотворче, святый блаженный Прокопие! Тебе молимся и тебе просим: молися о нас ко Всемилости­вому Богу и Спасу нашему Иисусу Христу, да пробавит милость Свою к нам, недостойным, и дарует нам вся, яже к животу и благочес­тию потребная: веры убо и любве преспеяние, благочестия умножение, мира утверждение, земли плодоносие, воздухов благорастворение и во всем благое поспешение. Град твой Устюг и вся грады и веси Российския предстательством твоим соблюди невредимы от всякаго зла. Всем православным христианом, тя молитвенно призывающим, коемуждо по нуждам их, потребная даруй: болящим — исцеление, скорбящим — утешение, бедствующим —поможение, унывающим — ободрение, нищим — снабдение, сирым — призрение, всем же нам дух покаяния и страха Божия испроси, да благочестно скончавше временное сие житие, сподобимся благую христианскую кончину и Царствие Небесное со избранными Божиими наследовати. Ей, праведниче Божий! Не посрами упования нашего, еже на тя смиренно возлагаем, но буди нам помощник и заступник в жизни, в смерти и по смерти нашей, да, твоим предстательством спасение улучивше, купно с тобою прославим Отца, и Сына, и Святаго Духа, и твое крепкое заступление о нас во веки веков. Аминь.

«Молитвами праведного Прокопия, Господи, избави нас тучи гнева Твоего»

21 июля Церковь празднует память праведного Прокопия Устюжского, Христа ради юродивого.

Мы публиковали историю этого удивительного святого, но хотим также рассказать, какие святыни, связанные с житием и подвигами праведного Прокопия, хранятся у нас в монастыре.

О блаженном Прокопии, наверное, многие знают. Интересно, что происходил он из знатного прусского купеческого рода и по торговым делам однажды приехал в Устюг. Знакомство с православием настолько его поразило, что он принял Крещение, после чего оставил свой бизнес и возложил на себя самый тяжёлый подвиг — юродство Христа ради. На протяжении всей жизни зимой и летом он ходил босым и в лохмотьях.

В Киеве во Владимирском соборе есть его замечательная икона — красивая, яркая, кисти Виктора Васнецова. Живописец изобразил блаженного в момент моления на камне. Мы знаем, что преподобный Серафим Саровский молился на камне тысячу дней и ночей. И подвигом праведного Прокопия также была молитва на камне на берегу реки. Целыми десятилетиями, сидя или коленопреклонённо, он молился за проплывающие суда, молился за город.

Другой особенностью было то, что блаженный всё время носил в руке три железных кочерги. На иконах праведный Прокопий так и изображается — с тремя кочергами. Причём горожане заметили, что когда святой нёс кочерги крючками вверх, это был добрый знак, но если крючками вниз, для города это предвещало неприятности.

Одной из таких «неприятностей» мог стать каменный дождь в наказание горожанам — подобно тому, что ожидало ветхозаветную Ниневию. История пророка Ионы довольно известна: Бог послал его в Ниневию проповедовать покаяние, и благодаря тому, что жители раскаялись, город избежал гибели.

Нечто подобное произошло и с Великим Устюгом. Однажды праведный Прокопий стал бегать и предупреждать людей о грядущей опасности, призывая к покаянию. Думаю, горожанам было в чём каяться, поскольку город торговый, а, как говорится, «не умеешь воровать — не иди торговать».

Пока жители раздумывали да чесали затылок — верить ли пророчеству блаженного — на город стала надвигаться совершенно необычная туча: вся чёрного цвета, внутри она буквально переливалась огнём. Видя это, люди устремились в храмы, стали взывать ко Господу о прощении. Сам праведный Прокопий усердно молился перед иконой Благовещения Пресвятой Богородицы (впоследствии царь Иван Грозный перевёз икону в Москву, в Успенский собор Кремля; сейчас она хранится в Третьяковской галерее).

Можно только догадываться, что чувствовали люди в тот момент: они молятся, а туча надвигается. И никуда не скрыться, не убежать. Как в фильмах-катастрофах изображают ужас, охватывающий человека при виде неотвратимой беды, так же, наверное, ощущали себя и жители Великого Устюга, наблюдая надвигающуюся на них страшную тучу.

Но огненное облако миновало город и в нескольких верстах за ним пролилось в буквальном смысле каменным дождём. (Специалисты в наше время считают это явление следствием падения метеорита.) До сих пор местность так и называется — «Туча». На протяжении веков жители не давали ей зарастать лесом, даже возвели часовню, чтобы всегда помнить о наказании, которого избежали по молитвам праведного Прокопия. До революции 1917 года к «Туче» совершались крестные ходы. В советское время их запретили, сейчас традиция возрождается.

Архиепископ Иона: «Я был там и видел огромное поле, усыпанное круглыми, будто оплавленными чёрными камнями. Что интересно: нигде в окрестностях подобных нет. Один такой камень я недавно привёз в Киев и передал в дар женскому монастырю в селе Большая Ольшанка».

Ещё раньше один из камней привезли в Великий Устюг и вмуровали в основание храма, где под спудом почивают мощи праведного Прокопия. Большая чёрная глыба где-то на метр выступает из стены. Существует традиция: люди, больные каким-либо недугом, присаживаются на этот камень и молятся Господу, чтобы, как некогда Он помиловал целый город, так явил бы Свою милость и сейчас и даровал исцеление.

Причём камень этот всегда тёплый. Зимой на нём тает снег. Объяснить это невозможно.

А тот, на котором молился праведный Прокопий, сначала был положен на могилу блаженного — согласно завещанию, но позже при укреплении пола камень вынули из земли и установили рядом с местом погребения святого. И сейчас люди, приезжающие помолиться у мощей праведного Прокопия, могут увидеть непосредственно место его удивительных подвигов.

Ссылка на основную публикацию
×
×
Adblock
detector